watch_dogs_27-wallpaper-1920x600

Prezentare

În urmă cu patru ani, la E3 – 2012, într-o industrie în care mai nimic nu rămâne secret până la dezvăluirea oficială, Ubisoft au lăsat audiența mască în momentul în care au dezvăluit un gameplay demo pentru Watch Dogs, un joc open world despre hackeri care, pentru vremea respectivă, arăta a ceva nemaivăzut și părea foarte promițător din cele câteva minute arătate, câștigând nenumărate premii la expo-ul respectiv. Long story short, Watch Dogs a fost o dezamăgire, cu calitatea acelui demo nefiind de găsit nicăieri în produsul final, un oraș gol cu puține activități secundare care să merite timpul investit, mașini care se controlau ca niște bărci, gameplay repetitiv și nu foarte atractiv, dar și un personaj principal super serios și cu personalitatea unui sac de cartofi – toate astea l-au făcut un titlu foarte ușor de uitat. Watch Dogs nu a fost singurul rateu din 2014 pentru cei de la Ubi, Assassin’s Creed: Unity fiind un alt fiasco presat la greu de probleme tehnice, iar ceea ce a urmat cu Assassin’s Creed Sindicate, Far Cry Primal și acum cu Watch_Dogs 2, seamănă a lecție învățată.

watch-dogs-2-dedsec-crew

Lansat în urmă cu câteva zile și într-o lună în lună în care mai apar titluri ca Titanfall 2, Call of Duty: Infinite Warfare sau Dishonored 2, Watch_Dogs 2 sare în ochi ca o pată de culoare binevenită. Un nou joc open world marca Ubisoft, dar care renunță ușor la formula lor clasică de districte în care trebuie să urci într-un turn ca să eliberezi o zonă și să îți fie dezvăluită o parte din hartă. Watch_Dogs 2 este un joc în mare parte despre hackeri, dar și despre hipstereală și reușește să-și pună amprenta asta asupra întregii prezentări, cu un oraș imens în care te poți mișca nestingherit încă din primul sfert de oră și nici nu te plictisește cu un tutorial lung (mă uit la tine, Assassin’s Creed III!).

Protagonistul poveștii este Marcus Holloway, un hacker tânăr și plin de tupeu, cu idealuri de o lume cu libertate de exprimare, protejarea intimității populației și expunerea corupției din sistem. Acesta se avântă în misiuni progresiv mai riscante, citând la foc automat filme din anii ’80, arătând cu fiecare ocazie că lui chiar îi place ceea ce face. Scopul său este să intre in DedSec, un grup de hacktiviști (cică ăștia chiar există) care sunt dispuși să doboare sistemul corupt din interior, fiind o versiune mult mai veselă și prietenoasă a celor de la Anonymus. Personajele secundare riscă uneori să fie încadrate la stereotipuri, dar au suficientă personalitate încât să-ți pese de ei sau măcar să-ți dorești o mască la fel ca cea a lui The Wrench.

Povestea

Dedsec sunt un grup de hackeri foarte populari care și-au luat drepturile în propriile mâini, convingând tot mai mulți urmăritori să-și lase datele personale pe mâinile lor. Motivația ta este simplă, să te opui marilor corporații, politicienilor și chiar bisericii, care se folosesc de informațiile personale ale oamenilor  pentru a-și servi propriile interese, în scopul de a aduna cât mai mulți followeri pentru aplicația DedSec, acesta fiind noul sistem de XP. Misiunile sunt multe la număr și destul de diverse, variind de la expunerea unei religii care face referire clară la scientologie și până la furtul unei clone a mașinii din serialul Knight Rider cu David Hasselhoff pentru a convinge un studio să nu mai facă sequel-uri proaste doar pentru a mulge o franciză. Jocul satirizează foarte multe companii mari din zilele noastre, dar uneori e foarte greu de urmărit toate subtilitățile dacă nu ești un techie înrăit, deci poți ajunge în să faci multe misiuni care fac referire, fără să realizezi, la evenimente din viața reală. Campania poate dura în jur de 15-20 de ore, dar sunt suficiente activități secundare care să te țină în joc mult mai mult.

Orașul și atmosfera

wd-media-ss03-full-golden-gate-bridge_254787

Ubisoft au reușit în trecut să creeze câteva orașe foarte bine detaliate și vii ca Florența, Roma sau Londra, iar acum vin cu un nou “loc de joacă” în San Francisco. Harta este (conform internetului) de doua ori mai mare decât în primul joc și dă pe afară de locații reale și detaliate superb ca Golden Gate Bridge, Sillicon Valley și chiar insula Alcatraz care este explorabilă și unde poți juca și o misiune. Lumea creată este una vie, cu culori vibrante și un simț artistic unic pe care rar l-am mai întâlnit în alte jocuri. Oamenii de pe stradă reacționează real la ce faci, luând-o la fugă dacă mergi după ei sau sunând la poliție în momentul în care te văd făcând lucruri în afara legii, oferindu-ți posibilitatea să le scurtezi brusc convorbirea cu 911 într-un fel sau altul și să scapi de poliție fără să mai ajungă să te urmărească. Orașul arată frumos, dar nu excelează neapărat prin efecte vizuale nemaivăzute, în special când conduci în mare viteză am observat unele scăderi de frame rate și texturi neclare. Eu l-am jucat pe PS4, dar există suport din prima zi pentru PS4 Pro unde arată vizibil superior. Deși este un joc măricel, o să ai nevoie de vreo 25 GB pentru instalare, ceea ce e un plus ținând cont că alte jocuri pot ajunge și la 70-80GB în ziua de azi.

Gameplay-ul

wd-media-ss04-full-car-chase_254781

Gameplay-ul este un pas înainte față de primul Watch Dogs. Cea mai mare parte din timp o vei petrece hăckuidu-ți inamicii la greu, jocul încurajând varianta silențioasă în loc de cea agresivă. Desigur că poți intra într-o încăpere și să omori pe toată lumea, să-ți iei ce ai nevoie și să pleci, ba chiar nu există nicio consecință dacă îndeplinești misiunea cu 10 inamici, 5 polițiști și 3 civili omorâți. Cumva se transmite faptul că informația e mai importantă decât oamenii, dar aș fi preferat să existe momente în care Marcus să arate că nu e chiar un terorist și că preferă să facă lucrurile mai discret.  Watch_Dogs 2 e mult mai fun când iei varianta silențioasă și non letală, doar ești ditamai hackerul, mai ales că A.I.-ul inamicilor lasă mult de dorit când vine vorba de realism. Dacă scapi de cel de la intrarea într-o încăpere, cumva toți ceilalți vor descinde asupra poziției tale ca și cum ai avea senzori pe tine. Ca să te ajute în misiunile tale, poți folosi un taser, dar și (părțile mele preferate) un jumper (un soi de mașină cu telecomandă) și un quadcopter. Cu acestea te poți infiltra ușor, deblocându-ți căile spre obiectivele tale și poți mapa încăperea pentru inamici ca să îți planifici atacurile în avans. Există și un skill-tree prin care îți poți îmbunătăți toate atributele de la hacking, condus sau combat odată ce ai obținut followeri (și, respectiv, puncte) în urma misiunilor și activităților secundare.

Mașinile se conduc destul de bine, având și libertate mare de mișcare datorită străzilor care nu au un trafic realist de aglomerat.  În orele petrecute în Watch_Dogs 2 mi-am dat seama că cel mai bine se conduc motocicletele și am optat pentru ele de câte ori am avut ocazia. Dacă nu îți place să petreci mult timp conducând între misiuni, există puncte de fast travel (cafenele, magazine) peste tot pe hartă pe care le poți accesa din primul sfert de oră.

Prin aplicațiile  telefonului in-game poți accesa Driver: San Francisco (referire subtilă la un alt joc produs de Ubisoft), prin care devii un șofer de Uber pentru câteva personaje care nu se mulțumesc neapărat să ajunga la o destinație. Într-una din misiuni trebuie să sari cu mașina și să stai în aer cât mai mult pentru ca pasagerul tău să te filmeze și să-și facă view-uri pentru canalul său.

Porțiunea de multiplayer seamănă mult cu co-op-ul din Assassin’s Creed Unity, unde poți fi pus în echipă cu până la trei prieteni pentru a îndeplini misiuni. La lansarea jocului această porțiune nu a funcționat, dar misiunile puteau fi terminate și pe cont propriu. Există și un mod player vs. player pe care nu am apucat să-l încerc datorită problemelor cu serverele.

În mare sunt convins că Watch_Dogs 2 este de fapt Assassin’s Creed-ul de anul acesta, având multe în comun cu jocurile bune din această serie. Dacă ești în căutare de un shooter, cred că există variante mai bune, dar pentru un joc fun care încurajează stealth și explorare într-o lume imensă, Watch_Dogs 2 este o soluție OK, bonus că are un Platinum destul de accesibil.

wd_media_screens_e3_thewrench_ncsa