Unde poți merge când o franciză se termină, dar lumea nu s-a săturat de ea? Înapoi cu câteva decenii, bineînțeles! Suntem în “Epoca de Aur” a continuărilor, remake-urilor sau a spin-off-urilor, iar o serie atât de mare precum Harry Potter nu putea rămâne neatinsă prea multă vreme. Fantastic Beasts and Where to Find Them este un film al cărui acțiune se petrece cu 60-70 de ani înaintea primului, este regizat de David Yates, care a regizat ultimele patru filme din seria Harry Potter și este bazat pe cărțile de mare succes ale lui J.K. Rolling care debutează cu această ocazie ca scenarist.

img_4983

Fantastic Beasts este povestea lui Newt Scamander, un vrăjitor englez sosit la New York cu o valiză plină de animale fantastice. America este un loc în care magia este ținută în umbră de o organizație de “Men in Black” care chiar șterg memoria tuturor celor care sunt martori de întâmplări magice. Newt scapă devreme situația de sub control, iar o parte din creaturi scapă de capul lor prin New York și creează mari probleme celor de la MACUSA (Magical Congress of the United States of America). Newt e jucat de  Eddie Redmayne, care a fost și prima opțiune pentru rol. Personajul său este un pic ciudățel, pare foarte antisocial și compulsiv în gesturi. Este genul de personaj care fie îți place, fie nu, dar în mare parte reușește să interacționeze convingător cu restul personajelor și este surprinzător de bun în scenele de acțiune.

img_4984Newt se găsește legând o alianță neașteptată cu Jacob Kowalski, grăsuțul ăsta cu mustață din imaginea de mai sus, care este comic relief-ul și sursa de râs pentru mare parte din film. Cei doi se ajută în prinderea unora din animalele scăpate din valiză și primesc pe parcurs ajutorul a doua surori, Tina (fostă angajată MACUSA, căzută în dizgrație) și Queenie, o vrăjitoare care poate citi mintea altor oameni, intercțiunile ei cu Jacob fiind echilibrul perfect între comedie și atracție neașteptată.

img_4985La polul opus, elementul negativ din Fantastic Beasts este cel puțin ciudat, mare parte din film fiind greu să-ți dai seama cine e de fapt răufăcătorul sau dacă există unul. Îl avem pe Colin Farrel în rolul lui Percival Graves, care domină fiecare cadru în care apare. Acesta lucrează pentru MACUSA, dar nu știi niciodată dacă e rău sau nu, dar per total este un punct forte al distribuției. Ezra Miller  (The Flash în viitorul film Justice League) joacă rolul lui Credence, un copil adoptat la grămadă de o cucoană care conduce un soi de casă de copii pentru magicieni în care abuzurile sunt mai regulate decât mesele. Acesta este, din nou, un personaj greu de citit, opinia despre adevăratele lui intenții oscilând permanent. Aici este valabilă zicala că “filmul ți-e atât de bun pe cât ți-e personajul negativ”, iar aici Fantastic Beasts o dă în bară un pic, mai ales că lumea avea așteptări mari după un villain de talia lui Lord Voldemort în acest univers comun.

img_4986

Vizualul este punctul în care Fantastic Beasts and Where to Find Them strălucește! Atmosfera New York-ului în 1927 este capturată autentic, de la clădiri și până la vestimentație, dar cel mai mult excelează în prezentarea animalelor titulare. Este unul din filmele care arată cel mai bine anul acesta și nu ar fi de mirare să fie nominalizat constant pentru efectele speciale în sezonul de premieri. Am văzut filmul în 3D, format cu care nu sunt de acord, dar efectul mai mult a complimentat filmul decât să-l dezavantajeze. Niffler-ul din imagine este un personaj deosebit, o creatură mică și cleptomană care îi bagă constant în belele pe Newt și Jacob.

Fantastic Beasts deja a primit verde pentru încă patru continuări, primele două în 2018 și 2020. Per total este un film care impresionează vizual, dar este un pic dezechilibrat ca ritm și fără un scop clar pentru personaje și care urmărește mai mult crearea de portițe pentru un nou univers în loc să-și spună propria poveste. Este un film agreabil, care își va găsi mai mulți fani între copii decât adulți. Momentan, dacă mergi și nu știi ce să alegi între Fantastic Beasts și Doctor Strange, un alt film cu buget mare despre magie, îl recomand pe cel din urmă, review aici: