Until Dawn a fost una din surprizele anului 2015, un joc care bifează toate tertipurile filmelor horror cu adolescenți care merg la o cabană izolată, de data asta cu posibilitatea de a lua decizii și de a hotărî care dintre ei prinde (sau nu) dimineața. Seria s-a mărit recent cu noul titlu Rush of Blood, un capitol complet separat și exclusiv Playstation VR care oferă o experiență de arcade shooter de mare intensitate în timp ce navighezi într-un roller-coaster un parc de distracții bântuit.

Poveste

Rush of Blood nu se obosește să ofere o poveste care să obțină premii. Este un joc relativ scurt, al cărei poveste poate fi terminată în două ore, iar grosul de dialog (sau mai bine zis monolog) se găsește între cele șapte capitole, când ghidul apare și schimbă placa odată cu fiecare nivel terminat, devenind din ce în ce mai nemulțumit de progresul jucătorului. Perspectiva este una interesantă, chiar dacă nu are prea multă finalitate datorită finalului ambiguu, dar există posibilitatea unui “true ending” dacă termini jocul pe cel mai greu nivel de dificultate și găsești toate secretele. În mare nu se întâmplă prea multe, povestea putând fi rezumată lejer în mai puțin de un minut, focusul principal axându-se în cea mai mare parte pe…

Gameplay

Rush of Blood are la bază un concept destul de simplu: ești pus într-un vagon de roller-coaster care se deplasează printr-un parc de distracții foarte sinistru plin de lucruri de împușcat. Ai două arme care pot fi folosite atât cu Dualshock 4, cât și cu controllere Move, cele din urmă oferind mai mult control și o doză în plus de realism și precizie neașteptat de bună. Trenulețul te poartă prin diferite porțiuni ale parcului, uneori la mare viteză și cu obișnuitele coborâri abrupte, oferind o senzație aproape de cea reală minus durerile de cap datorate motion sickness-ului specific căștilor VR.

Rush of Blood se axează în mare pe obținerea de scoruri cât mai ridicate, inamicii oferind destul de multă diversitate, de la fantome până la paianjeni uriași și nu numai. Armele se comportă satisfăcător, în stilul London Heist (VR Worlds), oferind chiar puțină varietate cu shotgun-uri tăiate la jumătate, automate și un flare-gun pe care mi-aș fi dorit să-l folosesc mai mult.

Rush of Blood începe promițător, fără să piardă timp ca să te introducă în atmosfera sinistră a theme park-ului. Acțiunea de efect și cursele rapide pe șine impresioneză la început, dar gameplay-ul devine destul de repetitiv spre partea a doua a jocului, iar povestea subțire ca hârtia și lipsită de o rezoluție concretă nu-l ajută să fie mai mult decât un titlu OK pentru o seară, o a doua tură fiind o variantă doar pentru cei pasionați de trofee Platinum.

Experiența VR

Rush of Blood este la locul lui în casca VR de la Sony, elementele horror satisfăcând fanii jocului, deși sperieturile au tendința de a deveni previzibile după două-trei încercări. Jocul cu armele își face destul de bine treaba, mai ales datorită controllerelor Move care satisfac pe deplin nevoia de precizie pentru un astfel de shooter. Există destule momente în care imersiunea este deosebită, jocul necesitând mișcări multe din corp pentru a progresa mai departe, NPC-urile sunt de cele mai multe ori folosite cu mult efect, cu câteva momente foarte creepy, iar coborârile abrupte cu trenul fac din Rush of Blood una din experiențele plăcute din punct de vedere al realității virtuale.

Pentru cei care anticipau un nou titlu Until Dawn, Rush of Blood ar putea fi un pic dezamăgitor datorită direcției total diferite, dar ca experiență VR nu e un joc rău, dar nici nu excelează în așa fel încât să-l recomanzi cu maximă încredere, ba chiar merge perfect închiriat și terminat Platinum-ul în mai puțin de o zi.