Taboo este o nouă miniserie britanică creată de Steven Knight și Edward “Chips” Hardy și urmărește povestea lui James Keziah Delaney (Tom Hardy), un aventurier revenit acasă la Londra în anul 1814 pentru o moștenire misterioasă lăsată după moartea tatălui său. Scopul lui Delaney este să-și construiască propriul imperiu naval, dar e evident din primul episod că puternica East India Company se va opune cu orice preț.

“Shovels and Keys” îl prezintă din start pe James Delaney ca un personaj controversat, începutul episodului găsindu-l plin de tatuaje tribale și recitând incantații care te fac să te scuturi. Apariția sa la înmormântarea bătrânului Delaney sochează pe toată lumea care îl credea mort pe fundul oceanului de ani buni, în special pe sora lui vitregă Zilpha (Oona Chaplin – da, înrudită cu acel Charlie Chaplin) care deja negociase cu East India Co. pentru a vinde bucata de pământ lăsată de tatăl lor pentru o sumă consistentă.

Atmosfera Londrei la începutul secolului al 19-lea este una sumbră și precedă ascensiunea industrială pe care avea să o cunoască în deceniile următoare, 1814 fiind mai degrabă locul unde vedeai găini pe strazi, bordeluri la tot pasul și fetele lui Jane Austen făcând mișto de penele din boneta celeilalte în stil specific britanic, aparent inteligent și deloc amuzant. James Delaney pare că se întoarce acasă doar pentru a-și culege moștenirea, Nootka Sound, un petec de pământ în Pacific care este esențial pentru comerț, dar cântărește enorm în războiul dintre britanici și americani, dar motivele lui devin aparente după ce ordonă deshumarea corpului părintelui său și ne este confirmat că “bătranul nebun” a fost otrăvit.

Tom Hardy își aduce mormăitul specific în rolul lui Delaney, mare parte din episod petrecând-o cu fața pe jumătate acoperită de umbra colțurilor întunecate. Personajul său nu a revenit acasă să glumească, ci s-a întors să-și construiască un imperiu, iar oamenii în care se poate încrede îi numără pe degetele de la o mână, o potențială aliată fiind sora lui Zilpha, deși scurtele interacțiuni dintre cei doi miros mai mult a potențial incest decât a relație frățească, asta cel puțin din partea lui James care îi spune că o iubește deși a petrecut cea mai mare parte dintr-un deceniu în Africa.

Apropo de Africa, în Londra secolului al 19-lea, continentul negru era asociat cu sclavie, incantații și tot ce înseamnă mersul înapoi ca societate, ba chiar londonezii nu se oboseau să-i distingă țările ca state independente și le băgau pe toate în aceeași oală, astfel Delaney este văzut în mare parte ca un sălbatic și un criminal din cauză că zvonurile îl dădeau un pirat cu multă pradă sub centură. El profită din plin de nou-câștigata reputație și aparenta reînviere ca să devină un personaj aproape mitic în fața căruia oamenii tremură, matroanele se oferă să-l sufoce cu femei,… sau bărbați (doar serialul se numește Taboo), iar conducerea puternicei East India se vede neputincioasă în fața lui după ce Delaney îi trage pe toți de cojones (la figurat) când încearcă să-i cumpere moștenirea.

“Shovels and Keys” începe promițător miniseria Taboo, făcând loc pentru câteva storyline-uri care s-ar putea dovedi foarte interesante, cu o atmosferă realistă asupra perioadei și a locului, iar violența intensă specifică rolurilor lui Tom Hardy nu va întârzia să apară.

Taboo plantează semințele pentru viitor într-un episod relativ liniștit, dar “sălbăticia” lui Delaney pare că abia așteaptă să-și pună amprenta asupra Londrei, iar capete cu siguranță vor cădea.