Taboo și-a început promițător parcursul de miniserie cu Shovels and Keys și Murder Mistery Holds Together, două episoade calitative care au stârnit ușor interesul pentru cele șase rămase. Săptămâna asta a venit cu o intrare mai degrabă de tranziție, dacă nu chiar de umplutură, cu James Delaney (Tom Hardy) luând măsurile necesare pentru a scutura ținta de pe spatele lui, avansând conflictul politic dintre Coroană și Cele 15 State Libere.Spionul american Dumbarton (Michael Kelly) revine pentru al doilea episod consecutiv și se arată din nou cel puțin egal cu James în ce privește arta negocierii și a intimidării, avantajat probabil de faptul că aventurierul nostru era legat de masa lui de operație după tentativa eșuată asupra vieții sale de către “Omul cu Dinte de Argint”. Dumbarton a avut grijă să “măture” mizeria lăsată de Delaney și și-a asumat să-l coasă la loc, ce-i doi oferind un 1-1 interesant din care James află întâmplător că omul de legătură cu americanii, misteriosul Carlsbad, este de fapt…o ea. Era interesant de văzut cum James va scăpa de presiunea East India, iar după cum însuși liderul companiei spune: “nu numai că e un sălbatic periculos, este și foarte viclean”, Delaney solicită scrierea unui testament prin care ar lăsa toată moștenirea sa, inclusiv Nootka Sound, americanilor în eventualitatea morții sale. Nu că m-ar fi deranjat ca telespectator să-l văd pe Hardy mazilind câte un asasin trimis spre el în fiecare episod, dar genul ăsta de momente de inteligență din partea personajului nu fac decât să-i crească aura de invincibilitate și să ne dea un protagonist care să fie ușor de susținut moral.

Evident că testamentul provoacă rumoare pentru Sir Stuart Strange (Jonathan Pryce) și a sa East India, ba chiar și Coroana ia aminte la ce se întâmplă, astfel intră în calcule și Solomon Coop (Jason Watkins), mâna dreaptă a prințului, cei doi având un alt 1-1 interesant legat de cum circula informația la început de secol 19.Flashback-urile lui James devin mai intense în episodul ăsta și vedem astfel pentru prima dată pe mama sa (?), confirmându-se totodată că și-ar fi pierdut mințile spre finalul vieții ei și a fost ținută captivă în camera ei, prilej în plus ca Taboo să ne reamintească foarte metaforic cum lui James nu-i plac coliviile de niciun fel. Mă aștept ca toate viziunile și incantațiile lui Hardy să înceapă să contureze un pic de sens în viitorul apropiat și va fi interesant cât habar are “legat de morți” de fapt personajul lui, după cum zice chiar el.

Apropo de colivii, Lorna Bow (Jessie Buckley) începe să fie unul din personajele interesante ale seriei, episodul găsind-o forțând mâna lui Delaney de a o primi în casa lui… cu colivia și papagalul ei cu tot. Actrița pare (asta nu e o tentativă de glumă) din alt film când e pe scenă, fiind singura profesionistă între colegele ei care aleg să-și alterneze reprezentațiile cu oferirea de plăceri… din alea pentru cei care au bani în plus după ce și-au achitat biletul la teatru. Lorna se arată o femeie puternică și care știe ce vrea, dar o dă în bară la modul foarte idiot și reușește cumva să-și facă dușmani foarte puternici după ce își boscorodește publicul din sală, se urcă în prima trăsură pe care o vede pe stradă și aproape îl omoară pe ducele lu’ pește care o voia pentru orice altceva decât talentul actoricesc. James intervine pentru a o salva, apărând foarte teatral din umbră, dar alegerea lui de a o ajuta pe Lorna este aproape inexplicabilă în condițiile în care ea are 50% din tot ce-i al lui, iar moartea ei ar veni acum aproape inevitabil dacă nu ar mai proteja-o.Să nu uităm totuși de ce serialul se numește Taboo: Delaney face o vizită unui bordel cu petreceri sado-maso, unde oameni (probabil importanți) biciuiesc băieți îmbracați în fetițe. James intră pentru al treilea episod consecutiv într-un bordel în interes de afaceri, arătându-ne că omul clar nu are habar pentru ce servesc respectivele localuri, dar dă de un vechi prieten de-al său pe care ai fi scuzat să nu-l recunoști din episoadele anterioare datorită machiajului, rochiei și a părului lung și blond. În cel mai convenabil mod, omul cu fetișuri…ahem!…tabu este bine pus în consiliul East India de unde va spiona de acum pentru James de care bineînțeles că e îndrăgostit de multă vreme.

Apropo de dragoste și tabu-uri, pe lângă imaginile sado-maso și inima asasinului din episodul trecut mâncată de crabi, Delaney și sora lui au un du-te/vino interesant cu o serie de scrisori narate pe ecran de cei doi, culminând cu cei doi sărutându-se într-o biserică, Zilpha (Oona Chaplin) dând de înțeles că ar vrea să încheie relația lor acolo, dar nu-i niciun spoiler că nu se va mai termina așa, mai ales dacă ținem cont că soțul ei dă de înțeles că a citit scrisorile. Jefferson Hall îl joacă foarte bine pe Thorne Geary și ți-e foarte ușor să-l privești dezgustat, mai ales după ce îi reproșează Zilphei la masă câ oricât ar încerca cei doi, singurii moștenitori sunt pete de sânge, “probabil din cauză că nu o face cu fratele ei”.

Hardy își continuă rolul excelent pentru a treia săptămână la rând, dar Taboo bate un pic pasul pe loc cu un episod în care nu s-au întâmplat prea multe lucruri interesante, dar sunt convins că mai are multe lucruri imprevizibile să ne arate în cele șase rămase. Măcar seria nu se numește așa degeaba și vedem tot mai multe lucruri care îl fac să-și merite titlul.