Se poate spune că e mai bine decât nimic, nu? Justice League Dark a fost unul dintre proiectele mai vechi ale lui Guillermo del Toro (Hellboy, Pacific Rim), dar programul mereu exagerat de încărcat al regizorului a lăsat filmul foarte anticipat de fanii DC Comics undeva într-un sertar. În momentul de față o adaptare live-action este foarte puțin probabilă, dar proaspăt lansatul film de animație cu același nume ne face cunoștință cu câteva din personajele care ar fi apărut în viziunea lui del Toro și îl readuce pe Matt Ryan (Assassin’s Creed – Black Flag) în rolul lui Constantine, după ce a mai apărut și într-un episod din Arrow, urmând anularea serialului său care îi poartă numele.

Premiza

Justice League Dark introduce o nouă echipă de…eroi(?) în universul animat al DC Comics, unde o serie de crime atrag atenția lui Batman & Co. și devine evident foarte repede că magia stă la baza lor. Deși au de partea lor personaje puternice ca Superman și Wonder Woman, cei ce formează Justice League nu au un istoric favorabil împotriva ființelor mistice și se văd nevoiți să ceară ajutor lui John Constantine (Matt Ryan), un expert în artele întunecate și totodată un tip cu gura spurcată care își ocupă mare parte din timp înșelând și enervând ființe mult mai puternice decât el.

Justice League Dark, dar nu! Batman! Batman!Membrii “echipei” se trezesc aproape întâmplător împreună și efortul lor e facilitat un pic de Batman (Jason O’Mara), care în mod normal nu prea se intersectează cu aceste personaje, dar cei de la WB/DC au considerat probabil că filmul se va vinde mai bine cu el pe copertă. Alături de cei doi o avem pe Zatanna, un nume sinonim cu magia în universul DC și o cunoștință romantică mai veche de-a lui Constantine, alături de Swamp Thing și Deadman, două personaje favorite pentru cititorii de comics. Fiecare dintre ei are ocazia să-și arate talentele, dar și să și-o ia în freză, ajungând și într-un scurt conflict cu membrii Justice League pentru că magie sau ceva de genu’. Personajul negativ este unul relativ necunoscut și Alfred Molina abia dacă este de recunoscut în rol, dar scopul lui nu era să fie interesant, ci să-i aducă pe “întunecați” împreună.

Acțiunea este ce te-ai aștepta de la un film de animație, cu nimic foarte flashy, deși în unele momente seamănă cu o versiune mai ieftină a lui Doctor Strange (2016). Umorul este mult mai bun decât acțiunea, cu Deadman mai evident și Constantine mai sarcastic, chiar și Batman venind cu 2-3 glume subtile. Justice League Dark răsucește un pic cuțitul în rană din cauza anulării foarte subapreciatului Constantine, dar este plăcut să-l revezi pe Matt Ryan în rol, fie așa, fie făcând apariții-vizită în Flash/Arrow. O confirmare recentă din partea WB/DC spune că vom avea totuși un al doilea sezon sub formă de episoade animate de 5 minute, deci tot e mai bine decât nimic.

Justice League Dark este o animație OK, cu meritul de a aduce la viață câteva personaje noi pentru micul ecran și este cu siguranță mult mai bun decât ultimul film de acest gen din partea DC, The Killing Joke (2016), o adaptare mizerabilă după comicul excelent al lui Alan Moore.

Următorul film animat (legat de JLD) este confirmat să-i aibă în prim-plan pe Batman și Harley Quinn mai târziu în 2017, în timp ce pe partea de live-action vom avea Wonder Woman (iunie) și Justice League (noiembrie), dar și un revival surpriză cu Young Justice – Sezonul 3.