Ce-mi place foarte mult la Taboo, pe lângă tonul foarte sumbru și personajul lui Tom Hardy, este faptul că presiunea se mută de la un episod la celălalt pe altcineva. Dacă săptămâna trecută “onorabila” East India și-o lua elegant pe la spate, acum James Delaney se vede trădat și cu o navă, singura, în minus.

Taboo mai are doar două episoade în joben și finalul exploziv de care ziceam în review-ul pentru episodul al 5-lea a început deja. Până acum miniseria a dat câteva personaje de excepție, dar ar cam fi timpul să-l menționez pe David Hayman în rolul lui Brace, slujitorul credincios de ani buni ai familiei Delaney și în special acum al lui James. Hayman livrează cu impact mare fiecare replică și îmi place cum o ia la ture pe Lorna Bow de câte ori are ocazia, călcând subtil limitele care îi sunt permise. Brace este un Alfred necesar pentru Batman-ul lui Hardy și probabil alt actor s-ar fi pierdut un pic în peisajul mai mare al serialului. Săptămâna asta a scos la iveală o mare revelație din partea lui, spunându-i lui James că mama sa de care se interesa atât de mult de când s-a reîntors din Africa ar fi încercat să-l înece când era mic. Nasol moment când Delaney încerca să facă tot posibilul să dovedească sănătatea ei mintală. Nenea Thorne și-a găsit meritatul sfârșit la mâna Zilphei și se pare că “holera” lovește tare dacă ai ghinion să fii în preajma ei. Momentul tabu al săptămânii vine după ce James scapă de cadavru și o ia la 50 shades pe Zilpha, dar nu o duce la capăt pentru că mommy issues. Știi că serialul nu se numește degeaba Taboo când Delaney nu poate să i-o tragă ca lumea soră-sii pentru că e cu gândul la maică-sa.

Episodul de săptămâna asta îl scutură serios pe James, nu doar că își pierde nava și East India îi aruncă mănușa, declarând război, dar fabrica de praf de pușcă este compromisă după ce Ibbotson nu mai poate ține secretă activitatea de la ferma lui. Bătrânul face greșeala să zică prea mult la spovedanie și uite așa aflăm în buzunarul cărei “companii onorabile” era biserica în Londra Georgiană. Ibbotson își primește răsplata pentru deceniul în care a avut grijă de fiul (probabil din incest) lui James, cu limba tăiată și o viață în minus.

Intrând în ultimele două episoade, East India este în continuare sub investigație în legătură cu nava lor care făcea negoț cu sclavi, ba chiar aflăm că fratele lui însuși Sir Stuart Strange avea o plantație de zahăr în Antigua și necesita astfel de “servicii”. Capete vor cădea cu siguranță în Companie, dar rămâne de văzut dacă James, acum un animal pus la colț, va face prăpăd sau va fi în continuare strategul inteligent. Alianța lui cu americanii e cât de cât stabilă după ce a livrat praful de pușcă promis inițial, dar inamici pot apărea acum de oriunde, mai ales că mahmureala lui Delaney de după pierderea navei a venit cu moartea misterioasă a, discutabil, singurei persoane inocente din tot serialul, Winter.

Chimistul Cholmondeley este din nou un as în mânecă pentru Taboo, așa cum a obișnuit în episoadele trecute, și săptămâna asta face o comparație neașteptat de plauzibilă între venirea pe lume a unui copil cu gătitul prafului de pușcă. High-five, domnu’ chimist! pentru că ești cam singura sursă de umor dintr-un show foarte întunecat. Delaney scoate (la propriu) mai multe inimi decât am putut număra și fitilul pentru finalul seriei a fost aprins!