Câteodată nu e nevoie de idei complicate ca să faci un film bun! Iei o jucărie megapopulară și unul din cele mai cunoscute personaje și e destul de greu să o dai în bară, mai ales dacă cei din spatele filmului au pasiune și înțelegere pentru ambele.

The Lego Movie a fost una din surprizele anului 2014, creatorii Phil Lord și Chris Miller venind cu un concept nou, propriul stil de umor și introducerea fără menajamente a zeci de personaje cunoscute din universurile Star Wars, DC, Lord of the Rings, Harry Potter și multe altele. Versiunea lui Will Arnett a lui Batman a prins atât de bine la public încât anul ăsta și-a primit propriul spin-off, într-o variantă mult mai comică și care nu menajează  vechiile iterații ale personajului din anii ’60, ’90 sau cele mai recente.

Cel mai colorat Gotham de până acumThe Lego Batman Movie arată superb! Regizorul Chris McKay a renunțat la obișnuitul ton gotic și a optat pentru cadre pline de culori vibrante, cu câteva momente în care face referiri subtile la filme mai vechi ca cele ale lui Tim Burton sau Christopher Nolan cu filtre și fundaluri reminiscente respectivelor iterații. TLBM este foarte plăcut la vedere și studiourile Warner Bros. par că au găsit în sfârșit un răspuns pentru succesul avut de Disney/Pixar în domeniul animației

O comedie care respectă materialul sursăThe Lego Batman Movie este un tur de forță plin de glume și uneori e chiar greu să ții pasul cu toate. Este genul de film care are și mai mult farmec dacă înțelegi apropo-urile subtile și uneori nu prea pe care le face despre mare parte din filmele de la DC Comics, cu pastile aruncate spre Suicide Squad, Batman V Superman, Trilogia The Dark Knight și serialul cu Adam West din ’66.

TLBM nu încearcă să adapteze vreun storyline celebru și vine cu o poveste complet originală în care Batman cântă rap și face beat-box și este în mare parte o parodie, dar una care respectă personajul. Relațiile lui cu personajele secundare vin cu perspective noi, în special cu Joker (Zack Galifianakis), cu care are conversații stânjenitoare asemănătoare unui cuplu care se ceartă mereu.

Rosario Dawson și Michael Cera completează rolurile de suport Barbara Gordon (Batgirl) și Dick Grayson (Robin). Ambii sunt excelenți în actualele versiuni și sunt sursa a multor interacțiuni amuzante cât și momente umane când te aștepți mai puțin. Numărul de personaje din filme e imens, cu prezențe ca Voldemoort și Sauron, dar există și detalii subtile ca Billy Dee Williams (Star Wars – Ep. V) reluând rolul lui Harvey Dent/Two-Face după ce a jucat personajul în Batman (1989).

ConcluzieThe Lego Batman Movie atinge toate notele potrivite pentru ceea ce te-ai aștepta să fie: e o comedie foarte bună, are personaje cunoscute puse într-o lumină nouă și favorabilă, acțiunea este făcută foarte bine pentru un film de animație, iar balansul dintre comedie și momente cu impact emoțional este numai bun. Versiunea lui Will Arnett a lui Batman nu este vreun etalon, dar e binevenită între cele mult mai serioase deja prezente și face filmul ușor de digerat pentru copii și adulți deopotrivă.

WB/DC par că au găsit o formulă câștigătoare pentru departamentul lor de animații și o continuare este inevitabilă, pe lângă spin-off-urile deja planificate ca The Lego Ninjago Movie care tocmai și-a lansat primul trailer.

Scor