Fences este al treilea film regizat de Denzel Washington și este o adaptare a piesei cu același nume scrisă de August Wilson. Denzel nu este deloc străin poveștii, el jucând personajul principal de peste 100 de ori la teatru chiar alături de Viola Davis, care și ea își reia cu această ocazie rolul.

Fences este o poveste de viață despre cum un bărbat de culoare din clasa muncitoare a anilor ’50 încearcă să-și susțină familia și este cu siguranță filmul lui Denzel. Actorul turuie ca niciodată, într-un rol în care vorbește aproape non-stop și este o plăcere să-l urmărești. Troy, personajul lui, este un om care știe prea multe pentru cât de puțin a realizat în viață și te pune în situația de a-l simpatiza și urî în același timp. Munca lui din spatele camerei nu trece nici ea neobservată, păstrând feel-ul de teatru al poveștii originale, cu mare parte din acțiune petrecându-se în curtea casei. Ținând cont de natura teatrală a filmului, Fences nu va fi pentru cei care se plictisesc atunci când urmăresc conversații lungi, dar reprezentațiile lui Denzel & co merită văzute, dedicația actorilor pentru personaje fiind evidentă când fiecare dintre ei începe să decojească strat după strat din personalitățile lor foarte complexe pentru niște oameni atât de simpli. Washington face probabil cel mai bun rol al lui de până acum, dar Viola Davis face tot posibilul să ia toată atenția când e în cadru. Femeia asta e altceva! Ea are un range actoricesc imens, știind să joace personaje foarte umane și credibile, dar și să dea intensitatea mai tare atunci când vrea și să fie cea mai înfricoșătoare parte din Suicide SquadFences e un film care stă pe umerii capabili ai actorilor care joacă în el și foarte puțin pe decorul autentic creat. Povestea, deși liniară, are destul de multe surprize și nu cade într-o zona previzibilă, iar cele aproape 140 de minute trec pe nesimțite. Pe lângă Washington și Davis care sunt meritorii de toate premiile și nominalizările primite, rolurile secundare sunt completate excelent de Stephen Henderson (Bono), care mai poate fi văzut într-un film nominalizat la Oscar anul ăsta, Manchester by the Sea, tânărul Jovan Adepo în rolul fiului cel mic, Cory și în special Mykelti Williamson în rolul lui Gabe, fratele cu handicap mintal a lui Troy (Denzel). Există un moment cheesy la final care strică puțin din tonul creat până în momentul ăla, dar per total Fences rămâne un film solid și candidat pertinent la Oscar.

Al treilea film regizat de Denzel intră perfect în categoria “de viață”, cu o poveste simplă, despre oameni simpli și care totuși au atât de mult de oferit. Viola Davis confirmă că este una din cele mai bune actrițe care lucrează în ziua de azi, iar dacă genul ăsta de calitate poate fi atins mai des, aș vrea să văd mai multe adaptări de piese de teatru pe viitor.