Cam greu să nu te gândești la o Dacie cu titlul ăsta, dar Logan este numele potrivit pentru retragerea lui Hugh Jackman din rolul lui Wolverine, după ce a jucat personajul de nouă ori! Regizat de James Mangold și cu beneficiul adăugat al unui rating matur datorită succesului Deadpool, filmul este o adaptare în linii mari a poveștii Old Man Logan, în care un Wolverine îmbătrânit și la capătul puterilor a lăsat demult în urmă viața cu restul echipei X-Men.

Logan are loc în 2029, mult după ce continuitatea a fost resetată cu evenimentele din Days of Future Past. Wolverine, acum retras într-o viață reclusă și îmbibată în alcool, lucrează ca șofer de limuzină și are grijă de un Professor X bătrân și fără mare control asupra puterilor lui. Logan vrea să strângă suficienți bani pentru o barcă și să se mute cu vechiul lui mentor pe ocean și să lase totul în urmă.Pentru un film adaptat după benzi desenate, Logan este cât se poate de anti-comicbook și este mai mult un neo-western plin de suferință. Ratingul matur înseamnă violență grafică și mai mult sânge, dar nu abuzează de “fuck”-uri stânga-dreapta doar pentru că poate. James Mangold și-a ancorat pe cât a putut filmul în realitate, acum ghearele lui Wolverine lăsând urme adevărate și arătând durere de fiecare dată când ies afară și te face să te gândești cât de mult a crescut regizorul de la prima lui colaborare cu Hugh Jackman pentru Kate & Leopold.

Tonul dat de filmele X-Men de până acum nu e deloc prezent aici. Cândva un simbol al înțelepciunii, Charles Xavier este acum o umbră a profesorului care îndruma tineri mutanți odată și cred cu tărie că asta e cea mai bună reprezentație a legendarului Patrick Stewart în rolul pe care îl părăsește cu ocazia asta, după ce îl joacă pentru a șasea oară! E total surprinzător să-l vezi pe profesor înjurând, dar merge! Chiar merge! El are un rol mai mare în film și evenimentele premergătoare lui Logan și rămâne acum un îndrumător necesar pentru Wolverine.Până să văd filmul aveam impresia că Hugh Jackman ar putea juca rolul ăsta și în somn, dar a noua e cu siguranță cea mai bună prestație a lui. Personajul Wolverine e scris excelent aici și nu văd ce ar mai putea fi adăugat în punctul ăsta, acum când Jackman a hotărât să-l scoată la pensie. Actorul australian e excelent în cântecul de lebădă pentru cel mai popular rol al lui și transmite toată durerea personajului pe lângă faptul că avem ocazia să-l vedem încă o dată dezlănțuit în toată sălbăticia lui.

Wolverine va fi retras din următoarele filme X-Men, dar nu vom rămâne fără un înlocuitor pe măsură. Puștoaica Dafne Keen joacă rolul Laurei/X-23, o clonă creată de băieții ăia care apar la sfâșitul lui X-Men: Apocalypse și nu văd cum ar fi mers filmul ăsta fără ea. X-23 l-ar face pe Deadpool să caște gura și să aplaude de mirare! Tânăra Keen aduce ceva cu totul special pentru Logan, cu puțină inocență ascunsă după o mașinărie de ucis. Pe cât de mult mi-au plăcut Charles Xavier și Wolverine în filmul ăsta, cred că Laura este acolo sus cu ei.

Logan are o premiză simplă, cu cei doi foști X-Men dispuși să o ducă pe Laura în Canada, în timp ce o organizație dubioasă e pe urmele lor. Din trailere, antagoniștii sunt echipa de mercenari The Reavers, conduși de Pierce (Boyd Holbrook – Narcos), de care mi-a plăcut foarte mult, dar aici vine și marea mea nemulțumire cu filmul. Cred că mercenarii ar fi fost suficientă bătaie de cap pentru Wolverine, dar odată cu actul doi, unde acțiunea tărăgănează serios, ne este introdus un nou personaj negativ cu care nu prea m-am putut împăca pentru că a dat impresia că e acolo doar ca să mai aibă Logan pe cineva în care să-și înfigă ghearele.

În final, concluzia trilogiei Wolverine și ultimul film al lui Hugh Jackman în rolul care l-a propulsat în recunoaștere A-list este tot ce își puteau dori fanii. James Mangold a construit o dramă puternică, pompată de acțiune nemaivăzută până acum în genul comicbook și cred că tot mai multe filme vor adopta ratingul matur pe viitor, fără frica de a fi loviți la încasări. Logan este un omagiu adus western-urilor de altă dată și un rămas-bun demn pentru unul din cele mai populare personaje din lume, iar pe tânăra Laura/X-23 sunt convins că o vom mai vedea multă vreme de acum încolo.