Dacă ar fi să descriu pe scurt Disc Jam, noul joc al micului studio independent High Horse , l-aș numi Rocket League-ul de anul ăsta. Disc Jam este exact ce-mi place la dezvoltatorii indie: este un produs făcut de doar doi (!!!) oameni într-o perioadă de 18 luni și arată potențial pentru a-și crea propriul public care să-l joace ani de zile de acum încolo.

Disc Jam este un hibrid original între tenis, squash și air hockey în care jucătorii folosesc niște frisbee-uri măricele pentru a înscrie puncte. Discul are voie să atingă pereții laterali pentru a deruta adversarii, dar orice atingere a pământului și orice disc care trece de tine se contorizează ca punct(e). Regulile seamănă cu cele de la tenis și ai nevoie de două seturi din trei pentru a câștiga. Un game se termină la 50 și e destul de ușor să ajungi acolo ținând cont că poți obține minimum 6 puncte la fiecare “gol” marcat, dar un schimb lung de discuri îți poate aduce cu mult peste 20 de puncte dintr-o singură servă.Disc Jam are momentan doar patru personaje pe care ți le poți alege, fiecare cu propriile avantaje și dezavantaje, legea compensației funcționând din plin aici: dacă alegi forță, nu vei avea viteză și invers, eu personal preferând-o pe Makenna, gagica roșcată, pentru tehnica ei care mi-a dat un avantaj în meciurile online. Interfața este foarte accesibilă și chiar mi-a luat ceva timp să-mi dau seama că poți juca într-o singură arenă, dar cei doi dezvoltatori promit mai mult conținut în lunile următoare, iar cu jocul gratis pe PS Plus luna asta (martie) aș spune că micul studiou îți dă extrem de mult pentru 0 lei.

Disc Jam face multe lucruri foarte bine și în mod special readuce multiplayer-ul local de care dezvoltatori mult mai axați pe profit au uitat. Disc Jam e un joc competitiv și merge foarte bine online, dar apreciez faptul că poți juca split screen cu un prieten pe același televizor sau poți face echipă cu el/ea pentru a juca la dublu online. Meciurile sunt relativ scurte și e ușor să ajungi să spui “încă unul, încă unul” și să realizezi că a trecut o oră pe nesimțite, mai ales că e ușor de învățat după ce încerci cele două tutoriale scurte.Fiind produs de o echipă așa restrânsă e de apreciat, dar nu zic că Disc Jam nu duce lipsă de câteva bug-uri, mai ales când joci online. Cel mai supărător e lag-ul care este prezent indiferent de cât de bună e conexiunea și nu se manifestă ca la FIFA (de ex.) unde jocul măcar îngheață la fel pentru toate părțile implicate. La Disc Jam dacă îți apare ecranul de “reconectare”, este posibil să pierzi câteva puncte bune până când își revine, dar problema nu este așa de mare momentan pentru că nu există încă un clasament mondial sau o evidență a scorurilor.

În final, Disc Jam este o mare surpriză pentru mine și mă văd jucându-l multă vreme de acum încolo. Cu câteva update-uri și conținut extra are potențialul de a-și crea o comunitate foarte mare pe care o merită din plin și e de apreciat că nu există microtranzacții de niciun fel, tot scopul jocului rezumându-se la distracție și atât.