Life este cel mai nou film al regizorului Daniel Espionsa (Safe House, Child 44), un SF matur care se bate în piept că a văzut Alien (1979) și speră că tu nu. Nebunia Disney o să-ți permită să vezi Life cu o audiență limitată, eu cel puțin am fost cu maxim zece oameni în sală, în timp ce puhoiul de afară s-a înghesuit să-i vadă pe Hermione și Shrek la vals în loc să stea pe capul meu de morocănos antisocial… Yay?

Jake Gyllenhaal, Ryan Reynolds și Rebecca Ferguson sunt capul de afiș într-un film cu distribuție restrânsă, dar care îți ridică nivelele de tensiune până când scapi popcornul din mână. Cei trei fac parte din echipajul Stației Spațiale Internaționale și intră devreme în posesia unei forme microscopice extraterestre venită într-o sondă de pe Marte. Specimenul arată un potențial de evoluție remarcabil și experimentele asupra lui fac lucrurile să o ia razna destul de repede, lăsând în urmă interacțiunile funny ale lui Deadpool cu restul astronauților și tonul gravitează imediat spre o poveste survival-horror familiară. Life stă bine la capitolul prezentare și cred că asta primează la un film de genul ăsta, cu efecte vizuale, sunet și tensiune îmbinate excelent, plus interpretările la parametrii ale întregii distribuții, dar nu ne omoară cu originalitatea. Alien a făcut acum mulți ani ceva foarte asemănător, dar măcar Life nu arată ca un copy-paste bădăran, ba chiar e perfect pentru un public mai nou și poate mai snob la a vedea un SF vechi de 40 de ani (care e genial BTW).

Life face multe lucruri bine și, deși nu pare a avea un Box Office convingător, îl pot vedea ca un posibil sleeper hit al anului. Dacă vrei un film tensionat și bine construit, Life nu e deloc o alegere rea… și te poți lăfăi în voie în sala aproape goală, deși nu cred deloc că merită să fie ignorat îl halul ăsta.