Spuneam într-un articol mai vechi că anul 2017 este unul plin de filme retro Sci/Fi cu istorii de decenii ca Star Wars, Alien sau Blade Runner, dar până să avem parte de ce vor oferi greii, weekend-ul ăsta apare Power Rangers, un reboot al extrem de popularului serial Mighty Morphin Power Rangers din anii ’90, reunind echipa formată din Jason, Kimberly, Billy, Trini și Zack. Cei cinci “adolescenți cu atitudine” au fost aleși pentru a salva lumea de distrugere de mâna Ritei Repulsa (Elizabeth Banks), un fost ranger verde decăzut.

Noul Power Rangers are un feel diferit față de vechiul serial în care personajele făceau scheme de karate până și când băgau cheia în contact la mega-zord, deci creatorii filmului și-au permis să updateze scenariul pentru un public nou, inculzând suficient fan service și pentru cei care am crescut cu show-ul din anii ’90.

Go Go Power Rangers!Prologul filmului arată o echipă de rangeri condusă de Zordon (Bryan Cranston) învinsă de Rita Repulsa mult înaintea vremurilor noastre, dar nu înainte să îngroape “monedele” care puteau transforma în supereroi pe cei demni de puterea lor. Fast forward în zilele noastre în orășelul Angel Grove unde Jason Scott (roșu), Billy Cranston (albastru, numit după însuși Bryan Cranston) și Kimberly Hart (roz) fac cunoștință la ora de detenție. Majoritatea filmului se focusează pe cei trei, iar tinerii actori care îi joacă fac treabă bună la debutul într-un blockbuster, fiecare având personalități interesante și apropiate de materialul sursă, mai ales la Kimberly care acum e mai rebelă și Billy, acum un tip foarte ciudățel în relații sociale.

Pentru o generație nouăPower Rangers încearcă foarte mult să-i izoleze pe cei cinci de cercurile sociale normale pentru vârsta lor, nu foarte credibil, dar oarecum plauzibil ca motiv să fie uniți. Echipa intră în contact cu Zordon, acum un perete 3D, dar Heisenberg e boss în orice rol pe care-l joacă și aici nu face excepție.  După ce găsesc acele “monede” de putere, ei încep să se antreneze să devină rangeri ca să o oprească pe Rita, acum reanimată după milioane de ani și care pare luată direct din serialul original cu replici extrem de cheesy de vrăjitoare din povești și mi-e greu să-mi dau seama dacă joacă foarte prost sau excelent în ton cu serialul Mighty Morphin. Puncte și pentru Bill Hader (BB-8 în filmele Star Wars) care își aduce umorul specific și carisma în rolul androidului Alpha 5.

Mare parte din film e dedicată celor cinci să devină un grup și influența The Breakfast Club este vizibilă peste tot, dar în sensul bun. Desigur, există câteva conflicte ușor forțate, doar nu te aștepți la scenariu de Oscar într-un film Power Rangers, până la urmă scopul lor e să-și capete armurile de Ironmeni, să-și piloteze roboții și să devină un mega-zord care să-l oprească pe monstrul Ritei, Goldar, acum un colos de ciocolată aurie, deci poți opri liniștit creierul la intrarea în cinema.

Bătălia finală a ieșit cam necoaptă și asta probabil din limitările de buget care nu au permis un act 3 de nivelul Godzilla (2014) sau Pacific Rim… poate într-o eventuală continuare. Filmul arată OK în general, iar efectele speciale sunt bine făcute, dar mai dă uneori un vibe indie, mai ales când cei cinci experimentează cu noile lor puteri aveam impresia că revăd Chronicle.

Așadar Power Rangers, este un film care nu e nici foarte bun și nici rău, de care mi-e cam greu să-mi dau seama pentru ce public e făcut pentru că pare destul de serios pentru copii. Povestea e foarte by-the-numbers și un pic previzibilă, dar noii rangeri sunt buni în rolurile lor și nici acțiunea nu e rea. Un film de pop-corn bun de relaxare și care poate atrage pentru viitor un public mai tânăr.