După șapte ani de la sfârșitul seriei, Prison Break își face revenirea nu foarte spectaculoasă cu Ogygia, primul episod din cele nouă ale revival-ului Fox. Evadările lui Michael Scofield (Wentworth Miller) au adus foarte mulți oameni spre maratoanele de seriale cu primele două sezoane foarte spectaculoase care mereu se terminau în cliff-hanger și te obligau să vezi mereu următorul episod și următorul și următorul…

Seria s-a terminat în 2010 după un sezon foarte tras de păr și mult mai slab decât primele două, cu Scofield sacrificându-se pentru familia lui, împăcat cu faptul că oricum ar fi murit în curând din cauza unei tumori. Se pare că terapia-șoc e vindecătoare de cancer totuși și Michael reapare într-o închisoare din Yemen, o țară aflată în plin război civil și nu foarte primitoare pentru turiști, parcă încercând să dea un refresh premizei din sezonul al treilea din închisoarea panameză Sona.Sezonul începe cu Lincoln Burrows (Dominic Purcell) fugărit de niște băieți periculoși pentru că nu și-ar fi plătit datoriile față de ei, de la care aflăm că a revenit la obiceiurile lui de hoț “de găini”. Odată scăpat și ajuns acasă îl găsește pe T-Bag (Robert Knepper) la ușa lui, eliberat chipurile pentru bună purtare (!) în loc să ispășească vreo 200 de ani, cât ar fi meritat pentru câte a făcut pe parcursul seriei, dar… intrigă. T-Bag primise o scrisoare cu o poză a lui Michael și o ghicitoare specifică lui și uite-așa începe totul. Lincoln află că fratele lui ar fi închis în Yemen, o anunță pe fosta lui soție Sara (Sarah Wayne Callies) și chiar face niște tomb raiding cu sicriul fratelui său ca să fie sigur că de fapt nu a murit.

Episodul încarcă mult material ca să umple perioada de șapte ani și personajele au mai mult monologuri de expozițiune decât conversații, totul ca să ne pună la curent. Creatorii show-ului probabil au uitat că pe oameni nu prea îi interesează conspirațiile, ci să-l vadă pe Scofield evadând, dar asta va veni în curând. Lincoln pune la cale călătoria spre Yemen, cooptându-l și pe C-Note (Rockmond Dunbar), acum foarte convenabil vorbitor de arabă și cu contacte importante acolo unde este nevoie. Bineînțeles că nimic nu merge lin și o nouă organizație încurcă ploile, trimițând asasini după Lincoln și Sara care eșuează lamentabil. E clar că există un nou jucător important foarte interesat de Michael Scofield și răspunsurile nu vor întârzia să apară, mai ales că Prison Break a trecut pentru sezonul ăsta la un format de nouă episoade în locul obișnuitelor 20+, iar eu nu pot decât să salut ideea de poveste mai concentrată vs una lungită inutil.

Michael Scofield apare pentru scurt timp la finalul episodului în stilul lui dramatic și aștept să văd ce pune la cale, dar Ogygia nu rupe gura târgului, deși e plăcut să revezi personajele astea reunite și cu chimia intactă după atâția ani. Prison Break a fost odată cel mai popular serial de la TV, dar are mult de tras ca să revină acolo într-o eră cu Game of Thrones, Breaking Bad sau Sherlock. Vom vedea!