Știi genul ăla de serial foarte bun care are doar câteva episoade pe an și ai impresia că ai de așteptat o veșnicie pentru un nou sezon? Archer, a nu fi confundat cu Arrow, este unul din acele seriale, iar noul sezon tocmai a debutat cu No Good Deeds… în sfârșit!

Recapitulare scurtăNu! Nu genul ăla de recapitulare… Archer este un serial de comedie produs de canalul canadian FX (acum preluat de FXX) și e povestea unui super (inserați sarcasm aici) spion narcisist, fan de filme vechi (în special cu Burt Reynolds), obsedat sexual, plin de glume obscene și un complex oedipian cât casa.  N-am niciun dubiu că asta este una din cele mai bune comedii, și nu mă refer doar la cele animate, iar eu când am început să-l binge-uiesc am râs să mă audă tot blocul! Ultimul sezon, al șaptelea, s-a terminat cu un mare cliffhanger, iar echipa de producție a hotărât o nouă direcție pentru serie, noul sezon desfășurându-se în perioada noir a anilor ’40, chiar dacă doar în capul lui Archer, aflat momentan în comă, de unde și subtitlul Dreamland.

Perioadă nouă, nesimțirea intactăSezonul 8 pare că va avea loc în mare parte în imaginația de man-child a lui Archer, loc unde show-ul arată a un reboot ușurel, cu personajul titular acum un veteran de război devenit detectiv în Los Angeles-ul anilor ’40, Lana este o cântăreață/femme fatale, chiar una foarte bună, Krieger e un dealer de droguri care lucrează pentru Malory, una din capii lumii interlope, Pam este acum un bărbat și partenerul detectivului corupt Cyril,  în timp ce Woodhouse a făcut cunoștință cu Sfântul Petru, dar nu din rațiuni creative. Actorul care l-a jucat timp de șapte sezoane pe majordomul lui Archer, George Coe a decedat recent la vârsta de 86 de ani, iar creatorii show-ului au hotărât să-l omagieze prin a nu aduce un înlocuitor! RIP domnule Coe!

Noircher…nu sună răuPerioada asta vine surprinzător de bine seriei, cu o animație îmbunătățită și câteva efecte care par un pic peste buget. Dreamland pleacă de la moartea lui Woodhouse, iar partenerul său, Archer, e dispus să facă orice ca să afle cine e în spatele crimei…nu înainte de a bea câteva pahare, bineînțeles! Prima pistă îl duce la Krieger, barmanul/dealerul de heroină care  primea chiar și bacșișuri de la politicosul Woodhouse pentru marfa lui (un adevărat client model), iar câteva momente și un pumn în freză mai târziu, Archer se vede acceptând un job de spionaj pentru Malory, cunoscută în LA-ul anilor ’40 ca Mother… cât de convenabil. În portul orașului, Archer se întâlnește cu Pam… adică detectivul Poovey, iar cei doi găsesc niște tipi armați până în dinți care fac import cu sclavi din China. Aceștia le strică ploile, dar nu înainte să aflăm că Barry (rivalul lui Sterling din restul sezoanelor) e implicat destul de adânc în problemă. Pam se ocupă de camionul de “vizitatori”,  nu fără să scăpăm de câteva glume vis-à-vis de stereotipuri rasiale, în timp ce Archer pierde singura pistă spre moartea lui Woodhouse când își găsește biroul spart.

Archer revine cu o direcție nouă și fresh pentru un nou sezon și adaptează un pic sarcasmul la perioadă fără să piardă din umorul nesimțit cu care ne-a obișnuit până acum. Toate personajele au un twist nou și deși îmi lipsește să văd gașca în zilele noastre când Cyril conduce o Dacia 1300, nu glumesc! Uite-o……cred că anii ’40, de regulă foarte întunecați și cu criminalitate record, merită revitalizați cu o poveste mai relaxată și cu mai mult umor adusă. Actualul sezon va avea opt episoade, iar eu voi reveni săptămânal cu review-uri pentru fiecare din ele. Archer Dreamland începe promițător cu 20 de minute care trec pe nesimțite, iar următorul episod, Berenice, va apărea în 13 aprilie.