Undisputed-ul original din 2002 cu Wesley Snipes și Ving Rhames a fost un film decent cu bătăi, dar nu foarte memorabil, mai ales că remake-ul direct-to-DVD cu Michael Jai White l-a făcut uitat cu ușurință, nu în mică măsură datorită unui oarecare Scott Atkins……Scott Atkins a.k.a. Yuri Boyka, eroul neașteptat al seriei care recent și-a încununat titlul autoproclamat de “cel mai complet luptător din lume” cu o trilogie completă cu ocazia noului film lansat direct pe home video.

Boyka – Undisputed IV se reia la câțiva ani după al treilea film când antieroul titular a evadat dintr-o închisoare rusă, iar acum se antrenează în Ucraina cu șanse să lupte în circuitul profesionist de MMA. Boyka îl omoară fără să vrea în ring pe un adversar, iar noua sa latură religioasă îl împinge să meargă înapoi în Rusia, unde este căutat de poliție, să se revanșeze pe cât posibil față de familia celui pe care l-a ucis. Undisputed nu a avut niciodată intenția să ofere un scenariu de Oscar, iar noul film nu face excepție. Regizorul bulgar Todor Chapkanov nu ne încurcă prea mult cu povestea care e oricum destul de subțire și dă toți banii pe scenele de acțiune care par luate din filme cu buget mult mai mare.
Scott Atkins, unul din cei mai buni experți în arte marțiale care lucrează și ca actor, nu pare deloc mai bătrân la șapte ani de la ultimul film din serie și e atât de agil încât ai impresia că totul e făcut folosind CGI… nu că ar avea Undisputed bugetul pentru așa ceva. Yuri Boyka e în continuare un personaj cu care îți place să ții, fiind pus din nou în situația de a lupta în condițiile murdare date de villain-ul clișeu al filmului. După cum ziceam, Boyka nu are cine știe ce poveste, dar sunt ușor dezamăgit de felul în care s-a construit povestea pentru lupta lui finală cu nu foarte subtilul numit Koshmar (Martyn Ford) – un colos pe lângă care și The Rock pare mic…

…și odată în ring cu el parcă cineva se grăbea să termine filmul cât mai repede, Boyka chiar uitându-se la ceas de trei ori pentru că trebuia să prindă autocarul.

Toate luptele sunt extrem de bine coregrafiate și nu par repetate la nesfârșit ca un dans, iar Scott Atkins arată din nou că e făcut pentru genul ăsta de scene de acțiune și e clar că se simte legat de personajul său, ținând cont că în ultimii ani a jucat în filme de anvergură mult mai mare (The Expandables, Doctor Strange), dar nu consideră jucatul direct-to-DVD-uri sub nivelul lui.

Acest nou Undisputed nu rupe bariere noi pentru filmele de acțiune, dar readuce cu destul aplomb un personaj cu priză suprinzător de mare la public și e ideal ca plăcere vinovată pentru cei cu gusturi mai pretențioase. Limitările de buget se văd la tot pasul, în locațiile est europene vizibil ieftine folosite (au Maxi Taxi!) și mai ales în finalul grăbit, dar acțiunea cu Scott Atkins în centrul atenției merită o vizionare, mai ales că are doar 75-80 de minute.