Revival-ul Prison Break începe să mai miște un pic din rotițe cu o noua tentativă de evadare a lui Scofield, puțină joacă de-a spionii pentru Sara, în timp ce Tic-Tac Man (Lincoln) aruncă în stânga și în dreapta cu bani ca să-și evadeze fratele… pe Bubble-gum Man! Primul episod, Ogygia, ne-a pus la curent cu ce s-a întâmplat în perioada în care serialul nu a rulat, iar al doilea, Kaniel Outis,  l-a văzut pe Scofield bătut crunt de gardieni pentru faptele făcute de el sub noul său supranume, semn că evadatul nostru preferat chiar are viață grea închis în Yemen.Noul episod, Liar, mi-a dat de gândit că unele seriale pot fi limitate serios din simplul fapt că se bazează pe o premiză clară. În cazul de față,  Prison Break este un show despre… ai ghicit! evadări, iar oricât de investit ai fi în el, e clar că Scofield nu va părăsi Ogygia în primele episoade ale sezonului și astfel suntem lăsați să mai sorbim din sub-plot-urile cu noua “Companie”, Poseidon sau dedesupturile războiului civil din Yemen și dificultățile în care sunt puși Linc, C-Note și (mai nou) săraca Sheba. Intrigi secundare care sunt mult mai puțin interesante.

O să încep cu Sara, un personaj pe care nu l-am îndrăgit niciodată și pe care inevitabil îl asociez cu Lori din The Walking Dead. Ea face două lucruri în episodul ăsta: își păcălește urmăritorii într-un mod foarte Jason Bourne doar ca să se lase văzută spionând de peste drum. Ai zice că după câte a îndurat personajul ei de-a lungul seriei, ar fi învățat să țină capul jos ceva mai bine de atât, dar măcar a făcut 2+2 cu implicarea lui Paul Kellerman în toată afacerea asta și l-a cooptat pe T-Bag să afle mai multe.Înapoi în Orientul Mijlociu, Lincoln îl prinde pe copilul care le-a lăsat ultimul bilețel și aflăm că a făcut-o doar pentru o lamă de gumă, ăla da chilipir pentru transmiterea de info! Aceste prime episoade tot încearcă să ni-i arate pe Linc și Sheba lucrând împreună strict de nevoie, dar pariez de acum că finalul sezonului îi va vedea implicați romantic într-un fel sau altul. Cei doi, împreună cu C-Note găsesc garajul de unde Michael își făcea planurile cu patru ani înainte să fie închis în Ogygia, dar la scurt timp se văd prinși de… cum îl cheamă? O secundă că știu… meh! Habar n-am! Una din problemele mele cu noul sezon e că în afară de Sheba nu pot reține numele personajelor noi, drept urmare nici nu mă simt investit în ei și nu-mi pasă dacă predau bocancii în vreun mod brutal! Revenind, Sheba și Lincoln sunt ambuscați de “piratul ochelarist”, dar scapă la limită când Linc rupe ușa după care era închis, nu înainte ca Sheba să fie șifonată destul de rău. Personajul jucat de Inbar Lavi e cel mai interesant dintre cei nou-veniți și e singura de care merită momentan să-ți pese.

Între pereții închisorii, lucrurile s-au intensificat un pic, cu Scofield și Partenerul nr 1 jucând o mică scenetă ca să fure ceasul unui gardian, în timp ce partenerul nr 2 a fost salvat la limită de spânzurătoare, astea înainte ca cei trei + Freddy Mercury de Coreea să forțeze evadarea în timp ce curentul era oprit conform planului din episodul anterior. Cei patru eșuează lamentabil și mă aștept să aibă viață extrem de grea în restul sezonului, mai ales că l-au sărit din schemă pe teroristul șef, Abdul Ramal, care nu va fi prea mulțumit de asta. Scofield, în lacrimi, încearcă să trimită un mesaj video Sarei cu ultimele secunde de baterie, dar telefonul se închide. Noi, spectatorii, suntem singurii care apucăm să-l vedem așa de vulnerabil și, pentru prima dată după multă vreme, fără un as în mânecă.

Liar e mai mult un episod care să pună câteva intrigi în mișcare și mă aștept să mai fie urmat de încă 2-3 la fel, până spre finalul care sper să merite reînvierea serialului după atâția ani. În interiorul închisorii tensiunea va crește pentru Michael, dar aș vrea să văd mai mult din ce se întâmplă pe străzi și să nu fie folosit războiul doar ca un mecanism ieftin pentru Linc și ai lui să intre în tot felul de scenarii de pericol.