Noul sezon din Prison Break are deja o lună de când a revenit și se poate spune că anticipația din jurul revenirii seriei s-a mai domolit, dar aruncând o privire pe IMDb (deloc cea mai bună sursă pentru scoruri, dar oricum) la noul episod am primit o lovitură fix în freză: 9,4! 9,4 e nota pentru Prisoner’s Dillema?! Ce pot lua din asta e că Prison Break are un atu pe care puține seriale îl au: fani care îl susțin orbește!

Dilema prizonierului e o tehnică de când lumea foarte inteligentă de a obține informații importante de la deținuți. Internetul poate detalia mult mai bine tehnica, dar ideea generală e să izolezi doi sau mai mulți pușcăriași, oferindu-le o scădere a pedepsei (de obicei) dacă se toarnă între ei, iar, și aici devine interesant, singurul scenariu în care ei vor ieși bine este dacă își țin toți gura închisă.

Episodul este numit așa, dar mai mult cosmetic, fără legătură cu adevăratul sens al expresiei.  Războiul civil din Yemen ajunge săptămâna asta aproape de închisoare și devine clar foarte devreme că “marea evadare” va avea loc inevitabil, cu gardienii acum fugiți din post și preocupați doar de pielea lor. Michael și ai lui sunt la carceră după tentativa de evadare din episodul trecut și lucrează contratimp ca să iasă de acolo până când restul deținuților pun mâna pe ei. La etaj are loc o revoltă după ce paznicul cu mustață de pornostar vintage îi lasă încuiați cu probabil cel mai prost coleg al lui, dar nu singurul care își pierde arma absolut stupid și e ucis fără drept de apel. Mai mult despre asta mai încolo.Planul lui Michael de evadare include și ajutor din partea lui Abu Ramal, dar acesta îi trădează în mod foarte previzibil pe băieți, chiar dacă își luase măsuri trimițându-l pe Ja înainte după arme. Lincoln, care s-a ocupat mai devreme de recuperarea cheii de la mustăcios (RIP pornstață) cu puțin ajutor de la puștiul mare fan gumă de mestecat, apare oportun și întoarce balanța de putere când preia una din armele grele ale teroriștilor, dar cu Ramal având cuțitul la gâtul lui Michael, gata să-l execute pe video și să facă un exemplu din el. Intră în scenă Whip (n-am știut numele lui până acum), care ne arată că și cel mai mare bau bau din Estul Mijlociu e atât de prost încât nu poate să-l omoare pe Scofield și se trezește cu propriul cuțit în beregată, deși Whip se apropia foarte încet de la metri buni de el… scena asta și cea din închisoare când gardianul își pierde arma se pot descrie foarte ușor în două cuvinte: scenariu leneș! Linc îi omoară pe restul rebelilor și mult așteptata reuniune dintre cei doi frați are loc în sfârșit! Abu Ramal părea să aibă un rol substanțial, dar Prisoners Dillema ne-a arătat că era doar un device care să aducă o atenție sporită pentru Mike și ai lui pentru restul sezonului.Înapoi în America, T-Bag face saltul de la violator și criminal în serie la antierou/agent secret cât ai clipi. Robert Knepper e unul din highlight-urile întregii serii, dar dacă scenariștii vor să-l aducă pe calea mântuirii, au foarte mult de lucru, totuși T-Bag este potrivit în rolul ăsta de agent de nevoie al celor buni. El îl confruntă pe Kellerman despre care află că nu era el Poseidon, înainte să fie întrerupți de gloanțele celor doi asasini, A&W și Van Gogh. Kellerman moare, dar nu înainte să le lase celor doi câteva vorbe de duh legate de meseria lor, semn că personajul chiar încerca să o ia pe drumul cel bun.

T-Bag reușește să scape, dar ce mă miră e faptul că Poseidon i-a dat o mână bionică și pentru un motiv misterios nu îl urmăresc cu ajutorul ei. Momentul cel mai ridicol al episodului are loc la final când marele reveal al lui Poseidon are loc în stradă în plină zi. Doi spioni/asasini se întâlnesc cu șeful lor să discute “business” în felul ăsta… parcă ziceam ceva mai devreme de scenariu leneș, nu?

Cred că cei din spatele serialului au irosit șansa de a face ceva interesant cu reunirea inevitabilă dintre Sara și Michael. Faptul că soțul ei, Jacob, e ditamai personajul negativ pare un simplu pretext să-i revedem împreună pe cei doi cu orice preț. Cum ar fi fost să revină Michael în State după șapte ani și Sara să nu aibă un motiv clar să-și părăsească soțul care chiar părea un om bun? Cred că ar fi fost televiziune/dramă de calitate, dar Fox nu par preocupați de așa ceva.

În concluzie, aproape de jumătatea sezonului cred că surprizele rămase vor fi puține. Îi prevăd pe Mike, Linc și Sheba luând drumul Americii, ultimii doi începând o relație. C-Note s-a îmbarcat deja spre casă, în timp ce Whip va avea puțină gelozie frățească față de Licoln, dar va fi oricum pe lista de sacrificiu împreună cu Ja. Sucre va intra și el în schemă în a doua parte a sezonului ca să-l oprească pe Poseidon. Trupa va avea câștig de cauză, dar nu totală, probabil cu un deces în rândurile lor, dar nu Mike, Linc sau Sara și aproape sigur vor planta semințe pentru încă un sezon.

Probabil pare că sunt prea dur cu Prison Break, dar asta e pentru că serialul ăsta a fost pentru multă lume #1 și așteptările de la el sunt mari, dar noul sezon nu-l face să fie mai mult decât un show de umplutură, care nu e (momentan) la nivel cu contemporanii lui și stă foarte mult în nostalgia pe care numele lui încă o provoacă.