American Gods este cel mai nou serial high-profile lansat de canalul Starz și este o adaptare a romanului cu același nume a autorului britanic Neil Gaiman. Nu știam exact la ce să mă aștept când am văzut că există foarte mult interes pentru show-ul ăsta, iar acum, un episod mai târziu, am și mai multe semne de întrebare! Starz este un nume care și-a obișnuit publicul cu conținut matur și, de cele mai multe ori, grafic, deci faptul că American Gods bifează toate căsuțele pentru violență, nuditate și profanitate nu ar trebui să surprindă pe nimeni. Shadow Moon (Ricky Whittle) este un deținut despre care nu știm foarte multe, doar că urmează să fie eliberat condiționat cu câteva zile mai repede pentru că soția lui, Laura (Emily Browning), a murit într-un accident. În drum spre înmormântare, Shadow întâlnește un om misterios (Ian McShane) care nu scapă ocazia să fie un clișeu, un personaj aparent atotștiutor care se recomandă ca domnul Wednsday și te va face foarte repede să crezi că e diavolul în persoană.

American Gods nu e un serial tipic și cel mai mult m-a dus cu gândul la Westworld. Materialul sursă explorează folclorul american și nu face rabat de la a intra în zone foarte freaky. Pilotul, The Bone Orchid, are puțin peste 60 de minute și e încărcat cu ciudățenii, unele lăsate neexplicate pentru episoadele următoare, dar dacă reușești să anticipezi ce se va întâmpla în continuare fără să fi citit cartea, un mare kudos de la mine! American Gods bagă în blender o grămadă de lucruri, ba chiar începutul m-a făcut să cred că văd din greșeală un episod din Vikings, iar ce a urmat m-a dus printr-o serie neașteptată de genuri, de la elemente fantasy, horror, continuând cu dramă și terminând SF… la propriu!American Gods își face bine treaba la debut, lăsând spectatorul să se întrebe care sunt de fapt mașinațiile din spatele evenimentelor primului episod, unul care trece foarte repede, deși rulează peste o oră. Povestea lui Shadow e evident una ambițioasă, iar el ca personaj e foarte bine conturat de la început și sunt curios să-i văd evoluția, singura hibă vizibilă fiind efectele speciale. Unele componente vizuale își ating ținta, în timp ce sângele abundent și nerealist poate fi deranjant pentru unii oameni. Există scene de acțiune bine regizate în The Bone Orchird, dar serialul suferă destul de mult când necesită prea mult CGI și e de așteptat ca asta să nu se schimbe prea mult pe parcursul sezonului. Efectele speciale sunt “de TV” și imediat e evident că bugetul pentru asta nu a fost pe măsura ambiției echipei de producție, dar sper că o poveste bună va compensa pentru nitpick-ul ăsta.

American Gods lasă o primă impresie bună și promite mult după un singur episod. Tonul foarte matur și elementele grafice sunt mereu un avantaj și nu mă îndoiesc că vom vedea mult mai mult din așa ceva. Nu am citit cartea, dar sunt curios de opinia celor care au făcut-o în legătură cu acest prim episod și cât de mult se abate serialul de la materialul sursă sau cu câtă acuratețe sunt portretizate personajele.

Verdict: