Pare greu de crezut acum, dar oamenii de la Marvel tocmai ne-au dat al 15-lea film al lor… 15! Guardians of the Galaxy a fost succesul lor cel mai surprinzător pentru că era bazat pe un material foarte obscur și personajele nu erau prea cunoscute, lăsând la o parte ratonul vorbitor și copacul care fac parte din echipă. Cu un mix de umor, paletă de culori vibrante și coloana sonoră de pe Awesome Mix vol. 1 pe care încă o ascult, primul Guardians a surprins pe toată lumea și e sus în top 15-le Marvel al multor cinefili. Volume 2 vine acum fără avantajul așteptărilor scăzute și încearcă să construiască pe fundația primului film și să facă setup-ul apariției Gardienilor în Avengers – Infinity War sau poate chiar mai devreme în Thor – Ragnarok.James Gunn (Slither, Super) revine să regizeze și partea a doua a tentativei Marvel Studios de a o oferi o experiență gen Star Wars și din multe puncte de vedere își depășește predecesorul. Volume 2 pune accent mai mare pe relațiile dintre personaje și, după trendul The Fast & The Furios… toată lumea împreună… FAMILIEEEE! În primul Guardians aflăm că Peter Quill (Chris Pratt) nu era 100% om și că tatăl lui era o ființă cosmică. Kurt Russel îl interpretează cu șarmul lui obișnuit pe Ego, cunoscut în lumea comics-urilor ca o planetă vie, “o ființă din lumină pură” după cum zicea chiar mama lui Peter Quill în primul film. Ego este însoțit permanent de Manthis, o ființă cu puteri telepatice… sau empatice mai degrabă, ea devenind un nou membru al echipei și având printre cele mai comice momente ale filmului alături de Drax (Dave Bautista) care e excelent în filmul ăsta și cred că după The Rock, e celmai bun actor provenit din wrestling.

Tot la capitolul familie, Gamora (Zoe Saldana) și Nebula (Karen Gillan), fiicele Titanului Nebun, Thanos (Josh Brolin), au parte de puțină reconciliere și aflăm mai multe despre copilăria lor tragică. În primul film s-a menționat trecător despre experiențele lor sub tutela celui mai mare antagonist din Universul Marvel, dar acum chiar se intră în detaliu și începi să înțelegi de ce Nebula e așa de nervoasă mereu, în timp ce Gamora e mai temperată. Cred că cele două surori ar fi meritat ceva mai mult timp să interacționeze și aș fi fost perfect mulțumit dacă luau din timpul acordat relației Star-Lord/Ego. Ziceam mai devreme că James Gunn a dedicat mult timp evoluției personajelor din primul Guardians și trebuie să spun că Yondu (Michael Rooker) ar putea fi highlight-ul filmului. Fostul actor din The Walking Dead are una din cele mai over the top scene de acțiune și aflăm mult mai multe despre relația lui cu Star-Lord, înțelegerea cu Ego, iar duo-ul temporar pe care îl formează cu Rocket (Bradley Cooper) e comedy gold. Ăștia doi ar trebui să aibă propria trilogie și Baby Groot (Vin Diesel) să stea pe lângă ei! Apropo, crenguța asta mică e cea mai simpatică chestie pe care ți-o poți imagina și James Gunn trișează la maxim cu includerea lui. Să te aștepți la multe “ooo-uri” de duioșenie în sală când vezi filmul! Rocket plusează și el la capitolul umor cu un bonus adăugat de backstory care ne lămurește de ce e așa de teribilist în mare parte din timp, iar acum abia aștept să-l văd alături de Robert Downey Jr pe ecran.

Guardians of the Galaxy – Volume 2 își face destul de bine treaba ca al doilea film din serie. Personajele au parte de mai multă atenție, acțiunea și momentele comice sunt prezente și executate bine, deși câteva glume nu-și ating ținta neapărat. Coloana sonoră este în stilul celei din primul film, rămâne de văzut dacă va fi la fel de memorabilă, iar efectele vizuale sunt absolut superbe și după trailerul pentru Thor – Ragnarok se pare că Guardians va influența stilul tuturor filmelor cu aspect cosmic pe care Marvel le va lansa în viitor.

La polul opus, James Gunn nu reușește nici de data asta să ofere un antagonist bun. În primul film l-am avut pe Ronan (Lee Pace), o brută care voia să distrugă o planetă pentru că așa i se năzărea lui și scenariul avea nevoie de un motiv pentru Gardieni să devină echipă, iar acum avem niște ființe aurii care arată ca premiile Oscar și sunt supărați că Rocket a furat niște baterii de la ei, așa că îi mai hăituiesc pe Gardieni din când în când. Singurul moment interesant pentru rasa statuetelor astea vii e într-una din scenele de după credite. Volume 2 are cinci astfel de scene, așa că poți să amâni mersul la baie cu încă zece minute după terminarea filmului. Pe lânga rasa Sovreign, că așa se numesc Oscarurile, o să bag la punctele slabe ale filmului părțiile cu Ego. Relația dintre Peter Quill și tatăl lui pare grăbită la început și devine plictisitoare pe parcurs. Văd cam ce a vrut James Gunn să facă din interacțiunea celor doi, dar nu prea i-a ieșit. Nu am nimic cu interpretarea lui Kurt Russel, ba chiar îmi place că e lăsat să joace exact în stilul lui caracteristic, dar cred că personajul lui e scris slăbuț și aș fi preferat să văd o reuniune Tango & Cash (și Stallone e în Guardians 2) decât ce am primit.În final, Guardians of the Galaxy – Vol. 2 este o continuare care face bine multe lucruri, iar privind strict membrii echipei este un film excelent, atât cu nucleul vechi cât și cu noii veniți, dar multe elemente din afara echipei lasă de dorit. Efectele vizuale sunt superbe, muzica la fel, iar umorul e livrat sublim de cele mai multe ori… chiar am râs mult la Guardians 2, iar fimul ăsta va face o avere doar din jucării cu Baby Groot pentru că e o plăcere să-l vezi pe ăla micu’ pe ecran!

O să le dau Gardienilor un…