Marc Webb, foarte apreciat pentru 500 Days of Summer și mai puțin lăudat pentru cele două filme din seria The Amazing Spiderman, vine cu noul său proiect, Gifted, o dramă independentă cu mult suflet și care arată că regizorul strălucește cu adevărat atunci când își pune personajele să stea mai mult de vorbă și nu să piardă mult timp în scene complicate de acțiune. Webb și-a primit porția de critică dură pentru deja defuncta serie TAS și face alegerea inteligentă de a reveni într-un gen care îi priește.

Gifted este povestea lui Frank Adler (Chris Evans), lipsit acum de coafura blondă a Căpitanului America, dar cu forma fizică aproape intactă, un om simplu care s-a trezit peste noapte responsabil de viața nepoatei lui, Mary (McKenna Grace), o copilă nu doar simpatică, dar și cu o minte de geniu. Gifted este a doua oară în ultimele luni când Octavia Spencer joacă într-un film despre o fată foarte bună la matematică, după Hidden Figures, iar actrița câștigătoare de Oscar ne oferă, foarte previzibil, un nou rol foarte bun, chiar dacă destul de mic.Gifted are per total reprezentații foarte bune din partea distribuției, dar rămâne show-ul lui Evans și al micuței McKenna Grace, care reușește să joace inteligența personajului ei fără să-și piardă din farmecul copilăresc. Marc Webb este cunoscut pentru felul în care își regizează actorii să emită emoții cât mai umane și credibile, iar aici fix de asta avem parte! Intriga pornește de la custodia mai mult sau mai puțin solidă pe care Frank o are asupra nepoatei lui și de aici începe o poveste de viață în care e ușor să rezonezi până și cu “bau bau”-ul filmului. Gifted este un amestec oportun de dramă, comedie și scenariu bine gândit, cu multe replici amuzante și fără prea multă melodramă inutilă, obișnuitul “bună ziua, doamna profesoară!” foarte lungit al copiilor căpătând un înțeles mult mai funny după ce vezi Gifted.

Evans, devenit inevitabil sinonim cu rolul lui din filmele Marvel, arată din nou că are fler dramatic și se potrivește personajelor de genul lui Frank Adler, mai ales că are timing perfect pentru replicile comice ocazionale, o calitate mai rară decât s-ar aștepta multă lume. Gifted stă pe umerii lui și ai micuței McKenna Grace, iar cei doi se potrivesc perfect pe ecran, Marc Webb croind o poveste feel-good combinată cu nuanțe dulci-amărui care să nu ne dea un final siropos sau previzibil.

Gifted este un film extrem de ușor de recomandat, iar faptul că nu a avut un debut cinematografic la scară mare înseamnă că e deja disponibil pe toate formele de home video. Marc Webb face o revenire călduroasă după rateul inoportun care a fost The Amazing Spider-Man 2 și mă face să-i aștept următorul proiect cu și mai mult interes. Îi voi acorda noului său film un…