Într-un climat dominat de filme și seriale bazate pe benzi desenate e foarte ușor să treci cu vederea proprietăți mai puțin pompoase, chiar dacă unele există din aceleași vremuri cu personaje de iconice ca Batman, Superman sau Wonder Woman. Archie se încadrează perfect în tiparul ăsta, o serie extrem de populară creată la sfârșitul anilor ’30 despre un roșcovan pistruiat cu aspirații muzicale și aventurile lui de zi cu zi de la liceu. The CW, canal cunoscut pentru dramele lor adolescentine și forțați să vină cu un nou hit acum că Teen Wolf și The Vampire Diaries sunt la final de drum, au dat undă verde pentru Riverdale, o versiune modernă a benzilor desenate cu Archie, cu personaje adaptate zilelor noastre și un ușor vibe de thriller din cauza unei morți misterioase.Cititorii mai versați în benzile desenate cu Archie vor remarca imediat diferențele inevitabile de la materialul sursă în care mai toate personajele erau versiuni mai timide ale celor de acum și, fiind un serial CW, era de așteptat să fie plin de tineri atrăgători cu probleme existențiale. Archie este foarte bun la fotbal (american), Josie & The Pussycats sunt acum trei tinere de culoare evident gândite ca model pentru egalitate rasială, feminism și alte trenduri de genul cu care Hollywood-ul e foarte preocupat zilele astea, Betty și Veronica sunt două aparente stereotipuri (fata din vecini și tipa cea nouă) de care scenariștii au avut mare grijă să le dea destulă dimensiune extra pentru un plus de credibilitate, în timp ce Luke Perry (Dylan din Beverly Hills 90210), cancerul femeilor din anii ’90, va face lumea să se întrebe de ce nu îl vedem mai des pe ecran zilele astea.Riverdale bifează mare parte din căsuțele unui serial CW cu destulă melodramă, probleme existențiale și conflicte ușor artificiale care să satisfacă fanii mai tineri, dar e ajutat de structura de 13 episoade și nu are timp să lungească părțile astea prea mult. Prima jumătate a sezonului pune pe roate intriga morții misterioase a lui Jason Blossom, un răsfățat al comunității, fiul moștenitor al celei mai bogate familii din oraș și fratele geamăn al liderului majoretelor, Cheryl, cu o versiune updatată a personajului din benzile desenate și jucată foarte bine de Madelaine Petsch, în special pe partea de rich bitch. Riverdale, un oraș mic, e zdruncinat de eveniment și inevitabil lucrurile se schimbă pe parcursul episoadelor, mai ales când aparentul accident scoate la lumină tot mai multe detalii neașteptate care implică aparent pe toată lumea.

Benzile desenate cu Archie au avut mereu trio-ul format din personajul central și cele două potențiale interese romantice ale lui, Betty și Veronica, iar Riverdale nu se dă în lături de a explora dinamica asta, chiar dacă își permite anumite schimbări. Archie Andrews (K.J. Apa) este un nume popular în Riverdale, cu potențial la o carieră sportivă profesionistă, o latură artistică și, bineînțeles, succes masiv la sexul opus. Primul sezon nu e chiar un triunghi amoros în adevăratul sens al cuvântului, mai ales că între el și Betty (Lili Reinhart) există o prietenie veche de mulți ani, dar fiind un serial CW orice schimbare de natură romantică este posibilă pe viitor. Veronica (Camila Mendea) este împinsă de data asta mai mult ca un potențial interes romantic pentru Archie, dar comportamentul lui involuntar de playboy nu lasă prea mult speranța de hashtag-uri cu couple goals momentan.

Prima parte a sezonului este și cea mai consistentă, cu o introducere reușită a actualelor versiuni ale personajelor și a atmosferei din micul oraș plin de evenimente. Prieteniile se leagă credibil, momentele amuzante sunt presărate cu timing optim și ocazional apare câte un moment WTF?! sau măcar unul artistic care să te facă să dai drumul la Shazam, datorită coloanei sonore memorabile.

Riverdale este în mare parte un serial feel good, chiar dacă mai patinează spre melodramă inutilă în partea a doua a sezonului, dar plusul vine de la personajele mai mature care funcționează ca un surogat pentru noi, publicul, și de multe ori îi scutură pe cei care pornesc conflictele aparent inutile. Legat de poveste, Riverdale are un mister central care răsplătește telespectatorul la final și construiește un nou grup de personaje care are potențial să rămână la TV pentru mulți ani de acum încolo, cu bonusul adăugat că, deși e vorba de adolescenți, tind mai mult spre a fi agreabili decât enervanți.

Interpretările actorilor sunt în mare parte foarte solide, cu protagonistul K.J. Apa folosind un accent american impecabil, deși are origini Neo Zeelandeze. Riverdale este construit în mare parte pe o premiză aparentă de stereotipuri, un fake out care iese destul de bine pentru că majoritatea personajele sunt mai mult decât ceea ce par și toți primesc ocazii să-și rupă etichetele. Luke Perry îl joacă pe tatăl lui Archie, Fred, și este vocea rațiunii pe parcursul sezonului, o figură părintească puternică în ciuda unor alegeri greșite care într-un final nu fac decât să-l umanizeze și să-l facă un personaj foarte important pentru serie. Majoritatea actorilor se achită bine de sarcini, dar n-aș putea să nu-l remarc pe Cole Sprouse, nu neapărat pentru că merită un Glob de Aur, dar pentru că arată că succesul nu trebuie să se oprească la 5-6 ani pentru un copil-vedetă……chiar și pentru cei care își amintesc filmul Big Daddy cu Adam Sandler din 1999 e destul de greu să-l recunoști pe actor care se și pliază bine pe ciudățenia antisocialului Jughead.

Riverdale este o noutate binevenită în line-up-ul CW și o nouă dovadă că o structură cu mai puține episoade poate îmbunătăți substanțial un serial, pentru că nu rămâne loc de subplot-uri de umplutură. Archie & co se vor întoarce și pentru un al doilea sezon, unul care ar putea vedea consecințe majore dacă ar fi să judecăm după întâmplările din ultimul episod, întâmplări pe care nu le voi dezvălui aici. Riverdale încheie puternic un sezon început foarte promițător și nu ar fi de mirare să crească foarte mult în popularitate în anii următori. Archie is back!