După ani de zile de adaptări comicbook, universuri cinematice și vise împlinite rând pe rând pentru orice geek, Wonder Woman a venit și a măturat pe jos cu toate standardele, a întrecut The Dark Knight și The Avengers în topul celor mai bune CBM-uri (*comic book movies) și va fi fără probleme cel mai profitabil film al anului… sau cel puțin așa zic toate titlurile clickbait de pe rețelele de socializare din ultima săptămână!

A durat un pic, 75 de ani mai exact, dar cel mai  important personaj feminin din benzi desenate, însăși Wonder Woman, are în sfârșit propriul ei film și un film chiar bun! Gal Gadot, fosta Miss Israel, o interpretează pe legendara amazoană și reia pentru a doua oară rolul după debutul din Batman v Superman – Dawn of Justice, cu look-ul adaptat perfect de pe pagină și un cue musical care nu ratează nicio ocazie să-ți aducă inima până în gât! În plin trend feminist, Wonder Woman este regizat de Patty Jenkins (Monster) și ne spune originea Dianei Prince care e alegoria luminii strălucitoare de la capătul tunelului întunecat pentru omenire care a fost Primul Război Mondial.

Adevărul e că…

Wonder Woman e un film destul de greu de criticat în momentul ăsta pentru că l-am văzut după o săptămână în care feed-urile de facebook și youtube au fost inundate de articole extrem de pozitive, iar cum majoritatea site-urilor de specialitate sunt americane, adică au un public larg foarte sensibil la discriminare, e ușor să atribui presa pozitivă curentului feminist enervant de popular în momentul de față, dar există și tentația de a demola filmul cu atitudine de hipster pentru că toate părerile spun altceva. Așadar, review cât se poate de cinstit în 3…2…

Wonder Woman este cel mai bun din cele patru filme din universul extins creat de DC Comics din motive simple: știe ce e, ce vrea și nu trebuie să țină cont de elementul de world building cu care a fost împovărat BvS. Practic, blockbuster-ul lui Patty Jenkins este un flashback veritabil în adevăratul sens al cuvântului. Ne arată originea Dianei de când era doar o copilă pe insula paradis Themyscira, o insulă a amazoanelor, luptătoare extrem de puternice și înțelepte, și tot ce a rămas din mitologia greacă după moartea lui Zeus.
Patty Jenkins a ales o perioadă de timp diferită față de originea din benzile desenate ale personajului, schimbând al Doilea Război Mondial cu Primul. Diana este adusă în plin conflict între puterile Europei după ce un spion britanic urmărit de naziști se prăbușește la porțile insulei amazoanelor, unde o luptă superbă izbucnește! Wonder Woman e structurat în jurul a trei scene mari de bătălie, iar prima, cea dintre amazoane și naziști e dovada vie că poți avea scene de acțiune cu mult slow motion fără să devină de prost gust.

Lupta de pe plajă servește ca intrigă pentru film și motivația Dianei de a pune capăt Războiului, momentan doar o luptătoare naivă și complet ignorantă la obiceiurile și felul de a gândi al oamenilor, ceea ce va duce la multe momente comice. Gal Gadot nu este cunoscută încă pentru talentul actoricesc ireproșabil, dar faptul că filmul merge pe premiza că Wonder Woman nu este încă simbolul de înțelepciune din ziua de azi face rolul ei să devină brusc mult mai bun. Alături de ea, Chris Pine joacă rolul lui Captain Ame… (Ahem!)… Steve Trevor, un spion carismatic și aparent duplicitar, care o va însoți pe Diana pe front. Pine își aduce carisma obișnuită de Captain Kirk și își arată atâta latura de umor cât și cea de actor de filme de acțiune și va avea un rol decisiv în dezvoltarea celei care va deveni simbolul feminității… cel puțin în ce privește benzile desenate.

Wonder Woman are o idee originală de a-și introduce antagonistul, unul destul de bun dacă e să-l comparăm cu ce ne aduc an de an cei de la Marvel, o metaforă a războiului și a otrăvii care aduce oamenii la conflicte atât de sângeroase. Trailerele au ținut foarte bine ascunsă forma finală a răului din filmul ăsta, așa că o să mă limitez la a spune că a fost ales și gândit bine, deși lupta finală a lăsat un pic de dorit și s-a încheiat mai mult în stilul vechilor filme Superman cu Christopher Reeve decât ce ne-au obișnuit blockbustere mai recente.

Per total, filmul lui Patty Jenkins aduce o versiune ușor de apreciat a eroinei DC, una care va aduna noi fani cu ușurință și beneficiază de acțiune cu o coregrafie superbă, mai ales însoțită de score-ul lui Rupert Gregson-Williams, care le va pune și celor mai mari cinici sângele în mișcare. Romantismul dintre Diana și Steve este credibil și cei doi au timp să dezvolte o legătură puternică datorată în egală măsură luptelor la care au luat parte și micilor momente mai liniștite. Tonul serios cu care ne-a obișnuit universul DC în ultimii ani a început să se diminueze și să facă loc și altor elemente mai fun.

Gata cu laudele! Hai să demolăm filmul ăsta…
Wonder Woman nu e noul etalon al genului așa cum zic multe site-uri, dar cu siguranță face bine multe lucruri. Cu toată amploarea acțiunii lui, filmul este relativ restrâns, arătând o primă aventură a Dianei, cu aproape 100 de ani înaintea evenimentelor din BvS. Presa din ultima săptămână a vuit pentru că Patty Jenkins, o femeie (!), a regizat un film despre Wonder Woman, altă femeie (!) și internetul a explodat în atâta senzațional că Dan Diaconescu s-a trezit cu o erecție din senin, dar dacă intri la film fără să fii american, vei vedea ceva relativ previzibil, și anume că Diana este o badass! Așa cum a fost întodeauna!

Sigur, WW “împrumută” câteva elemente de la Captain America – The First Avenger, alt CBM de război, și face tot posibilul ca în rolurile secundare să existe diversitate culturală, probabil ca să poți face bancuri cu un indian, un arab și o amazoană, dar în final problema cea mai mare e că putea fi cu 15-20 de minute mai scurt. Ziceam mai devreme că totul este construit minuțios între trei scene glorioase de acțiune, dar tamponul dintre ele putea fi scurtat cu ușurință, măcar pentru varianta cinematografică, iar actuala versiune mai lungă să fie lăsată ca Director’s Cut pe BluRay.

Wonder Woman, bine ai venit în rândul filmelor dominate de testosteron! Dacă e să pun un pariu, aș zice că după succesul financiar inevitabil pe care îl va avea filmul ăsta, studiourile vor cere producții noi cu eroine feminine pe bandă rulantă, așa cum de un an toată lumea vrea să facă CBM-uri cu rating matur pentru că Deadpool a mers bine. Până atunci, abia aștept să o revăd pe Wonder Woman în Justice League în octombrie!