Studioul Netherreal, cunoscut în principal pentru seria veterană cu bătăi Mortal Kombat, a început să sape tot mai adânc și totodată mai bine în teritoriu comicbook! Prima lor tentativă, Mortal Kombat vs DC Universe a avut o recepție mixtă, dar jocul în sine a fost OK-ish și a pavat drumul pentru continuările excelente pe care le-am primit de atunci, anume MK 9 și Injustice – Gods Among Us, evoluând apoi pentru noile platforme cu superbul Mortal Kombat X (sau XL după update), ca acum să vedem și o continuare pentru Battle Royalul cu personaje DC Comics Injustice 2!

Noul titlu Neatherrealm este un upgrade vizibil de la predecesorul său, cu gameplay mai fluid și îmbunătățit, una din cele mai bune povești DC pe care le-am văzut recent (incluzând filmele și serialele) și un nou sistem de “gear” care îți dă ocazia să îmbunătățești considerabil personaje, dar nu fără efort… mai multe despre asta mai târziu.

Povestea (Spoilers pentru primul joc)

Universul DC a avut mereu conceptul de lumi paralele infinite și, teoretic, există oricând posibilitatea să unești orice proprietăți de-ale lor în cele mai ciudate moduri – eu personal încă aștept ca versiunea TV a lui Flash să-l viziteze pe Batman ’66 a lui Adam West – Injustice 2 mergând pe o nouă continuitate în care Superman, păcălit de Joker, o omoară pe Lois Lane și pe copilul lor nenăscut, moartea ei provocând și o explozie nucleară care rade întreg orașul Metropolis, datorită unei bombe legate de pulsul ei… video game logic, nu plecați nicăieri! Superman, într-un acces de furie, renunță la toate valorile lui omenești și devine un tiran pus pe conducerea lumii cu un pumn de fier… Man of Steel? Pumn de fier? Nu?…

Injustice 2 reia acțiunea la puțin timp după evenimentele primului joc, cu cele două facțiuni conduse de Batman și Superman în continuare în război direct, chiar dacă Clark este într-o celulă care îl ține fără puteri, dar nu pentru mult timp. Fiind o continuare, miza este mai mare, de data asta Societatea condusă de Gorilla Grodd vine ca o a treia parte implicată și pusă pe dominație mondială, asta până când Brainiac ajunge pe Pământ și pune bețe-n roate tuturor. Povestea jocului este un omagiu adus deceniilor de istorie DC Comics și, deși unele personaje se abat de la felul lor obișnuit de a fi (mai ales Superman și Wonder Woman), e greu să te opui noii direcții aduse lor și felului în care atât cei buni cât și cei răi sunt aduși spre o zonă gri de moralitate. Cele 12 capitole aduc multe surprize în dinamica celor implicați, iar cei familiarizați cu materialul sursă vor fi cu siguranță mulțumiți, mai ales că unele capitole oferă mai multe variante de avansare a poveștii. Părțile finale sunt de-a dreptul extraordinare și vor face fanii DC să-și dorească o continuare cât mai repede.

Gameplay

Venind după succesul care a fost Mortal Kombat XL, era normal ca studioul Neatherrealm să facă un upgrade consistent de calitate, iar pe lângă faptul că arată superb și are o calitate a sunetului extraordinară (există clipuri pe net cu nevăzători care îl pot juca folosindu-se doar de semnale auditive), Injustice 2 este o plăcere din punct de vedere al gameplay-ului. Dacă ai jucat vreodată un titlu cu bătăi, va fi foarte ușor să te obișnuiești cu el, dar să-l joci profi? aia e cu totul altă poveste. MK X a avut câteva personaje cu combo-uri destul de ușoare de care puteai abuza ca să câștigi un meci mai ușor, dar la Injustice 2 asta nu mai e posibil. E foarte greu să stăpânești la perfecție un singur combatant, dărămite mai mulți, și aste se va vedea imediat dacă alegi un nivel de dificultate mai mare sau dacă te încumeți la porțiunea de online unde e garantat că o să pierzi pe bandă rulantă.

Tranzițiile dintre nivele, wager-urile și super move-urile revin, acum jucătorii având patru bare de meter, care pot fi folosite mai nou ca să recuperezi puțină viață sau chiar să eviți un super move din partea adversarului cu prețul a două linii. Că tot suntem la super moves, Netherrealm a adus câteva idei foarte creative, dar după ce le vezi de câteva ori devin foarte plictisitoare foarte repede, mai ales că nu sunt la fel de grafice ca X-Ray-urile din Mortal Kombat.

Top Gear

Noutatea cea mai mare din Injustice 2 o reprezintă sistemul de gear, anume drop-uri de echipament care pot fi adăugate combatanților pentru a le îmbunătăți atributele și totodată să le ofere un nou look. Practic, există mii de variații pentru fiecare personaj, dar rămâne de văzut dacă pe termen lung sistemul va avea succes, echilibrul fiind o necesitate în jocurile online de fighting. Nu pot să nu mă gândesc că Injustice 2 ar fi beneficiat foarte mult de sistemul cu 3 variații din Mortal Kombat, cu diferite versiuni ale personajelor de-a lungul timpului pentru fiecare… poate în Injustice 3.

Injustice 2 e fără îndoială un hit, un titlu care arată excelent, readuce veteranii DC lângă o serie de debutanți cu priză la public (Supergirl, Blue Beetle, Firestorm), un roster imens și e o plăcere să-l joci, atât în Story Mode, cât și online sau pe canapea cu un prieten. Modul Multiverse are o grămadă de conținut extra și este echivalentul Tower-urilor din MK, cu challenge-uri zilnice din cele mai fun și variate care pot ține jucători investiți pentru multă vreme.

Dacă Injustice 2 nu e suficient ca să-ți facă plinul pentru conținut DC Comics, nu uita că Wonder Woman rulează acum în cinema-uri peste tot și este unul din cele mai bune filme combicbook din ultima vreme. Review complet pentru Wonder Woman pe thedigitaltype.net !