Odată, un mic studio independent, Telltale a devenit unul din granzii industriei gamingului, acumulând treptat licențe pentru proprietăți foarte high-profile (Marvel, DC, Game of Thrones) și producând povești interactive din ce în ce mai bune, folosind deja consacratul lor sistem point & click.

A New Frontier este noul sezon al seriei The Walking Dead, practic cea care a împins numele studioului în mainstream, și această nouă intrare face tot posibilul să-și depășească predecesorii. Oamenii de la Telltale par mari fani ai comic-urilor scrise the Robert Kirkman, asta deja fiind a patra lor adaptare a materialului post-apocaliptic, după cele două sezoane anterioare și mini-seria Michonne. Într-un articol mai vechi de pe The Digital Type.net clasam toate titlurile moderne (minus Minecraft – Story Mode) ca să văd care este Cel Mai Bun Joc Telltale, iar materialul respectiv este acum adaptat să conțină și actualul sezon The Walking Dead, cât și recentul Batman.

A New Frontier marchează revenirea tinerei Clementine, acum discutabil una dintre cele mai importante figuri feminine din gaming, “retrogradată” de data asta la statutul de “player 2” pentru Javi, noul protagonist. Există porțiuni în care Clem devine playable, dar în cea mai mare parte asta este povestea lui Javier, un fost jucător de baseball căzut în dizgrație, dar care are șansa să facă ceva cu viața lui măcar acum că lumea cum o știam odată a luat sfârșit.

Noul sezon TWD începe foarte puternic și oferă două episoade de nota 10, în care pune jucătorii imediat să fie de partea noului personaj principal, cei de la Telltale aplicându-și magia scenaristică obișnuită pentru a crea personaje interesante și relevante. The New Frontier strălucește la început și termină solid, dar așa cum ne-a obișnuit cu alte jocuri, undeva pe la episoadele 3 și 4 intră un pic în impas. E de lăudat totuși faptul că, față de sezoanele anterioare, acum nu mai e nevoie să treci pe la 4-5 NPC-uri și să le pui o mie de întrebări despre viața lor, lucru care lungea inutil povestea fără să aducă un plus produsului total.

A New Frontier este un joc mult mai echilibrat decât restul seriei și se focusează mai mult pe lucruri interesante de făcut și chiar implementează un buddy-sistem care dă roade spre final, dar de care e posibil să nu fii conștient la primul playtrough. Telltale nu a reușit niciodată să pună o importanță atât de mare pe deciziile luate de către jucători ca unele RPG-uri mai complexe (Mass Effect, The Witcher), ci mai degrabă a mizat pe o aparentă importanță a alegerilor, cu un rezultat ulterior similar. În A New Frontier, “potecile” alese pot duce la o varietate destul de mare a posibilelor deznodăminte și asta face ca deciziile jucătorilor să conteze mai mult, aspect foarte important pentru un titlu bazat peste 90% pe story.
Nu e de mirare că cei de la Telltale știu să spună povești bune, dar rămâne valabil faptul că engine-ul lor are nevoie de un upgrade considerabil. Se poate spune că nu e nevoie să repari ce nu e stricat, dar la renumele studioului și profiturile uriașe din ultimii ani, o îmbunătățire a gameplay-ului și a aspectelor tehnice ar trebui să devină prioritare. Mergând mai departe de problemele de “sub capotă”, A New Frontier se face vinovat de felul în care încearcă să forțeze anumite interacțiuni între două personaje. Cu o poveste episodică este de înțeles că e nevoie să construiești tensiune treptată și să existe un pay-off la final, dar respectiva relație e un minus pentru noul sezon The Walking Dead și poate deveni chiar enervantă.

Lăsând părțile rele la o parte, există destul fan service aici care să-i satisfacă  pe cei mai versați în munca lui Robert Kirkman, cu o apariție surpriză a unui personaj proeminent din comics. Povestea lui Javi și Clem împinge jucătorii spre noi decizii complicate și conturează profilul celor doi într-un fel în care să facă iubitorii seriei să vrea să vadă aceeași formulă pentru cel puțin incă un sezon. Telltale explorează cu succes tema familiei și spune o poveste post-apocaliptică pe cât de puțin trasă de păr poate, iar fratele mai mare, serialul AMC, ar putea învăța câte ceva de aici.

În 2012, în plin avânt al jocurilor indie, primul sezon din TWD și-a câștigat nenumărați fani, iar continuarea a fost încă un hit pentru Telltale, dar A New Frontier a reușit cumva să le depășească pe ambele, eliminind din hibele primelor aventuri ale lui Clem și arătând ca un titlu matur care a învățat din propriile greșeli. Sezonul 3 din The Walking Dead este un must-play pentru fanii seriei și ai jocurile Telltale în general.