A Star is Born nu este sub nicio formă o noutate când vine vorba de filme! Povestea asta a fost spusă, răspusă și răsrăspusă de-a lungul deceniilor, rezonând, așa cum este normal, cu generația care l-a prins în cinema-uri. Și totuși, uite că acum este refăcut și pentru a patra oară, parcă împins din spate de vorbele protagonistului Jackson Maine (Bradley Cooper): “una e să ai ceva de spus, și cu totul alta să știi să spui lucrul ăla în așa fel încât lumea să te asculte”, iar A Star is Born nu e timid în ce vrea să exprime! Cu enigmatica Lady Gaga, decojită de glitz și glam, debutând într-un film fără să dea impresia că este un simplu proiect de vanitate pentru ea, iar Bradley Cooper suflecându-și mânecile pentru prima dată din scaunul de regizor și totodată luând (probabil) cel mai ambițios rol al lui, nu încape îndoială aici că “o stea s-a născut”… dacă nu chiar două!

544b6df3-4b46-451d-b538-5b2abac065a3-cooper-sings
“Tell me something, girl…”

Cu atâta tradiție în spate, A Star is Born avea nevoie de acel factor în plus pentru a se diferenția de alte filme cu tematică muzicală, iar – la prima vedere – Lady Gaga părea că va fi asul din mâneca regizorului Bradley Cooper. Aparițiile ei, să le zicem, nu foarte discrete din viața reală au făcut-o un personaj cunoscut de toată lumea, iar fie că ești sau nu fan de-al ei, femeia știe să cânte! Și în filmul ăsta duduia Gaga cântă de mama focului! Ally, personajul ei, este vehiculul perfect pentru a lua un superstar ca ea și a-l transforma pe parcursul a două ore și ceva într-un om obișnuit, tangibil și familiar pentru oricine, și Lady Gaga chiar nu se descurcă rău! Dar cu tot statutul ei de vedetă, cred că mister Cooper reușește să-i fure destulă lumină din reflectoare, că până la urmă filmul ăsta ar fi mers doar dacă ea juca, iar el cânta, și să o spun drept, Bradley Cooper poate fi confundat oricând cu o vedetă country de acum înainte. Omul a jucat în comedii, drame, filme de acțiune, face voice acting pentru Rocket în Guardians of the Galaxy și The Avengers, iar acum după ce că regizează, mai și cântă! Bradley poate face orice!

a-star-is-born
“Tell me something, boy…”

Și apropo de cântat, partea muzicală este cu siguranță unul din punctele forte ale filmului, cu Shallow de pe acum un candidat serios la cea mai bună piesă de la Oscaruri, dar și restul coloanei sonore face drumul până la cinema să merite experiența. Bradley Cooper regizează un film care se leagă în adevăratul sens al cuvântului cu publicul său prin muzică. Ce nu-i iese însă la debut proaspătului regizor sunt anumite bătăi destul de importante ale poveștii. Tot filmul stă în relația dintre Ally, debutanta întâmplătoare, și Jack, superstarul cu ștate vechi pe scenă, iar întâlnirea celor doi pare că e un pic împinsă de la spate de narațiunea care trebuie să ajungă undeva, așa că ieșiri ca cea pe care ea o are într-un bar ar putea merge 50/50 când vine vorba de convingerea publicului. Totuși, relația lor pare una destul de autentică per total, cel puțin din perspectiva muritorului de rând care se uită din exterior la viața unor vedete și e de apreciat că nu s-a apelat la tertipuri ieftine pentru a le deraia bunăstarea celor doi, în schimb conflictele fiind lăsate să vină de la sine, fără să pară scoase din joben pentru efect dramatic. Ar mai exista câteva porțiuni de editare care lasă de dorit, dar în rest, din punct de vedere cinematic, A Star is Born chiar arată foarte bine!

eca2476f3e6cc51362f21450aab8042b-Star-2
“Or do you need more…”

Bradley Cooper și Lady Gaga dau totul în filmul ăsta și e de apreciat efortul extra pe care actorul/regizorul l-a depus pentru a-și perfecta accentul de Arizona, aspect la care sunt convins că Sam Eliott, fratele său din film, l-a ajutat puțin. E un lucru minor, mai ales pentru non-americani, dar spune multe legat de implicarea lui Cooper în acest proiect, cum jonglează punctele forte ale superstarului Jackson Maine cu defectele umane ale omului Jack. A Star is Born e până la urmă un film care are ceva de spus și o spune într-un fel în care să facă lumea atentă, cu piese care să te facă să cauți bilete la un concert live cât mai curând, o Lady Gaga mai cu picoarele pe pământ decât niciodată și un mesaj de forță pentru toți oamenii talentați care nu au apucat (încă) să-și valorifice potențialul! Un film foarte bun! Să nu mire pe nimeni dacă adună câteva nominalizări spre sfârșitul anului!

img_4124