Anul 2018 nu a dus deloc lipsă de jocuri foarte bune! Între God of War, Shadow of the Tomb Raider sau Assassin’s Creed – Odissey, portofelele noastre nu au dus-o tocmai ușor, ca să nu mai vorbim de noul Spider-Man al celor de la Insomniac Games, care ne-au adus un binevenit joc supereroic (bun!) după încheierea de acum 3 ani a seriei Arkham!

Insomniac, studioul responsabil pentru îndrăgita serie Ratchet & Clank, au păstrat farmecul cu care ne-au obișnuit de-a lungul anilor și, coroborat un pic cu elementele de traversare din “exclusivul” Xbox Sunset Overdrive, au făcut New York-ul Marvel un sandbox perfect în care să pierzi ore bune luptând cu cei mai cunoscuți villaini ai lui Peter Parker, navigând relația tumultoasă cu Mary Jane Watson și experimentând la nesfârșit pura plăcere de a te legăna din bloc în bloc cu mecanicile de “swinging” aduse la grad de perfecție de designerii jocului!

Povestea din Spiderman (PS4) a lăsat mult loc pentru viitoare continuări în care, sper, să-l vedem pe Norman Osborn sau, cine știe, poate chiar pe Harry sub masca lui Green Goblin, poate o apariție a lui Sandman și, cel mai important, Venom să-și facă apariția, poate chiar ca un personaj cu care să putem juca (fingers crossed)! Dar până vom vedea un nou joc full cu Spidey, Insomniac va mai rula trei capitole “descărcabile” sub forma The City That Never Sleeps, o poveste mai restrânsă, care are loc după finalul jocului.

Primul capitol, The Heist, este deja disponibil (36 Ron pe PS Store) și poate fi cumpărat separat sau la pachet (90 Ron) cu celelalte două episoade ce urmează să apară în lunile următoare. The Heist ne-o aduce în prim plan pe Felicia Hardy, sub alias-ul ei de Black Cat, într-o poveste destul de personală pentru Peter Parker, care a avut în trecut o scurtă relație cu ea. Ca perioadă efectivă de gameplay, aș estima că The Heist are cam 90 de minute de poveste, care se poate prelungi cu încă pe atât pentru cei care vor să bifeze toate trofeele. Misiunile secundare sunt subțirele, cu o scurtă serie de collectibles și 5 challenge-uri. Oamenii lui Kingpin și agenții Sable au dispărut acum complet din NYC și grosul de inamici vor veni din partea unei organizații cu ștate mai vechi din comics-urile Marvel.

DLC-ul aduce trei costume noi, dar fără să aducă abilități speciale și un singur tip de inamic nou, ceea ce înseamnă că The Heist este mai mult dintr-un produs deja familiar și nu o vine cu mecanici sau trick-uri noi din partea lui Spidey. Până la urmă capitolele astea bonus se rezumă la raportul calitate/preț si pentru 30 Ron, n-ai spune că cei de la Insomniac ne dau prea multe, mai ales că povestea trece pe nesimțite și cele două twist-uri sunt destul de ușor de anticipat de către jucători. The Heist e business as usual, cu același Spiderman capabil, ajutat de MJ cu două scurte porțiuni de stealth și nou-venita Black Cat, care pe cât e de șarmantă în duplicitatea ei, parcă prea e trasă la indigo cu Catwoman.

S-ar putea ca la finalul celor trei capitole The City That Never Sleeps să merite banii dați pe season pass, dar cum e moda când vine vorba de conținut de genul ăsta, prețul inițial e cam măricel, iar The Heist nu e ceva care trebuie jucat cu orice preț cât mai repede. Cu sărbătorile apropiindu-se cu pași repezi, prețul lui va scădea considerabil și va fi mult mai rentabil pentru cei care vor să primească pe cât posibil mai mult pentru banii lor, dar fiecare decide cu propriul portofel până la urmă.

The Heist este un capitol OK pentru cei care încă mai tânjeau după gamplay cu Spidey, dar la urma urmei este doar un sidequest ceva mai consistent decât cele din jocul de bază. Black Cat e o adiție binevenită după ce a fost doar în umbră în main story și finalul de tip cliff hanger face Turf Wars, al doilea capitol să înceapă dintr-un loc interesant.