La câte filme apar într-un singur an de zile, chiar dacă îți dai interesul să ții pasul cu toate, e imposibil să nu-ți scape câteva.. destul de multe… foarte multe? Da! Foarte multe filme trec pe sub câmpul nostru vizual în fiecare an și, în orice alt an, Crazy Rich Asians ar fi fost unul dintre ele, dar cu antidiscriminarea și diversificarea distribuțiilor mai prioritare ca niciodată la Hollywood, drama asta “micuță” s-a făcut remarcată, a avut încasări de milioane, sute de milioane sau chiar miliarde de dolari și nici n-am auzit bine de ea că o continuare a și fost comandată.

Ha ha ha, o să facem și mai mulți bani…

Dar să rămânem un pic lângă actuala iterație de asiatici putred de bogați! Crazy Rich Asians este o poveste de dragoste extrem de siropoasă, stilizată și, de cele mai multe ori previzibilă, dar – de ce să nu recunoaștem – merge! Am auzit prima dată de filmul ăsta atunci când a apărut și youtube-ul era plin de review-uri pozitive pentru el. Bineînțeles, la noi nu avea niciodată șanse să apară în cinema-uri, așa că am uitat complet de el până când “torrenturile” veșnic de încredere mi-au amintit de el.

Se pare că, la Hollywood cel puțin, diversitatea e o monedă de schimb extrem de puternică. Succesul unui film poate fi conturat de cele mai multe ori de cantitatea de personaje albe (sau nu) la față, ceea ce poate părea chiar stupid pentru noi, cei care nu ne confruntăm cu asemenea probleme. Anul 2018 a mai avut un megahit în persoana Panterei Negre a celor de la Marvel, care a călcat în picioare recordul precedent de încasări deținut de o distribuție all black. Crazy Rich Asians, în același an, a făcut cam același lucru pentru cei de etnie asiatică, dar, sincer, când faci o cronică unui film asta contează mai puțin, nu?

Nuuuu?!

CRA este o dramă siropoasă cu destulă comedie care să-l facă un film potrivit cam pentru orice ocazie. Rachel Chu este o profesoară cu origini chineze care predă în New York, unde își petrece timpul liber cu Nick, un abdomen care zâmbește permanent, indiferent de situație. By the way, mulți din “asiaticii” din filmul ăsta au nume americano-engleze pentru că… de ce nu? În fine, Rachel și Nick au o relație cam de un an de zile, sunt fericiți și nefezați de nimic, până în momentul în care el îi propune o excursie în Singapore, unde să-l nășească pe prietenul lui cel mai bun și – ca să combine utilul cu plăcutul – Rachel să cunoască tot familionul. Exact! Familionul ăla format din asiatici putred de bogați. De aici avem parte de povestea clasică a peștelui pe uscat, unde Rachel se confruntă cu o situație mult mai greu de ținut în frâu decât s-ar fi așteptat vreodată! Excursia celor doi în Singapore e prilej pentru multă dramă, dar și destulă comedie, cu doi cunoscuți actori cu origini asiatice, Akwafina (Ocean’s 8) și Ken Jeong (seria The Hangover) printre alții, salvând filmul ăsta de la o melodramă în adevăratul sens al cuvântului.

Crazier Richer Asians – Continuarea

La 120 de minute de rulaj, există timp și pentru un B-plot privind-o pe Astrid, cealaltă pretendentă la proverbiala coroană și sora lui Nick (probabil material pentru sequel), dar, în general, Crazy Rich Asians nu se dezlipește de cât de nepotrivită e Rachel în peisaj și, în ciuda unor puncte narative previzibile, filmul reușește să se facă remarcat printr-o coloană sonoră decentă, decoruri extrem de pompoase și impresionante și – nu în ultimul rând – probabil cea mai frumoasă (deși extrem de scurtă) ceremonie de nuntă pe care am văzut-o vreodată pe marele (sau micul) ecran. Pentru cei care vedeți filmul ăsta, să nu vă mirați dacă veți asista pe viitor la tentative de a recrea exact aceeași scenă, care este într-adevăr superbă.

Cred că, în concluzie, Crazy Rich Asians e un win win pentru o seară de film. E, ce-i drept, mai mult un chick flick, dar alunecă destul de ușor și chiar are momente decente. Nu am apucat să-l văd la cinema, dar dacă aș fi făcut-o, nu cred că l-aș fi considerat o pierdere de bani. Deși e ușor să vezi cam în ce direcție merge, parcă nu-ți dă în cap cu teme complicate, ceea ce lucrează în avantajul filmului. O să-i dau un: