A trecut aproape un an de la finalul cataclismic al Avengers – Infinity WarThanos a decimat întreaga suflare umană (și nu numai) pocnind din degete și a lăsat Răzbunătorii privind în neputință cum aliații și prietenii lor s-au transformat în cenușă. Vestea bună e că Avengers Endgame vine la doar un an distanță așa că așteptarea nu e una chiar atât de rea, mai ales că Studiourile Marvel au mai îndulcit-o cu două filme pe parcurs: Ant-Man & The Wasp și acum cu Captain Marvel, oferind și fetelor un binemeritat loc în titlu după zece ani de construire a universului.

Carol Danvers este un personaj care s-a vrut a fi adus în rândurile Răzbunătorilor încă de pe vremea Age of Ultron (2015), dar debutul ei vine abia acum, cu o lună înainte de Avengers Endgame, odată cu presiunea de a demonstra că este “cel mai puternic erou din MCU de până acum”, așa cum Kevin Feige (șeful Marvel Studios) a numit-o în interviuri. Dacă va fi ea elementul cheie în înfrângerea lui Thanos rămâne de văzut, dar până atunci, să vedem cum s-a prezentat la debut! Spoiler free!

Mai multă acțiune în spațiu

Captain-Marvel-Trailer-Kree-Suit-Starforce
creastă comic accurate = fan service!

După o primă fază de filme desfășurată preponderent pe Pământ, explorarea universului cosmic a devenit rapid una din cerințele fanilor Marvel, dorință care s-a și împlinit treptat, în special datorită primelor două Guardians of the Galaxy, ale căror influență e vizibilă în părțile de început ale Captain Marvel, unde vedem pentru prima dată planeta kreeză Hala. Vizual, lumea alienilor albaștri arată așa cum te-ai aștepta: grandios, colorat și cu FX-uri bine polișate, dar porțiunea asta e și cea mai greoaie din film, cu multă expozițiune și introducerea mai multor personaje cu care e greu să ții pasul. Lucrurile încep totuși să-și intre în ritm odată cu sosirea lui Carol pe Pământ și nu oricând, ci…

În anii ’90!

Nick-Fury-Ronan-and-Coulson-in-Captain-Marvel
Moșule, ce tânăr ești!

Ca să evite o grămadă de probleme de continuitate cu celelalte 20 de filme, cei de la Marvel au ales să spună povestea lui Carol Danvers într-o perioadă nouă, una pe care nu au mai vizitat-o decât în flashback-uri scurte. Deși anul este 1995, mai exact cu 13 ani înainte să facem cunoștință cu Tony Stark, noi, spectatorii, suntem întâmpinați de două fețe cunoscute, în persoana unor foarte credibil întineriți Nick Fury și Phil Coulson, ca să nu ne simțim prea afară din elementul nostru. Fury nu este încă spionul fără scrupule din fruntea SHIELD, ci mai degrabă un simplu agent care nu găsește neapărat mare satisfacție în ceea ce face, dar venirea lui Captain Marvel îl face să deschidă larg ambii ochi, pe care la momentul respectiv încă îi are, odată pentru că ea poate face lucruri nemaivăzute, dar și pentru că aduce după ea războiul interspațial dintre rasele kree și skrulls, aceștia din urmă cu abilitatea de a se transforma în oricine avându-l în frunte pe extrem de capabilul Talos, jucat de Bend Mendelsohn.

Un villain memorabil

CM-featured-Talos-dual

Avem deja mai mult de zece ani de filme Marvel, zece ani în care ne-au oferit, pe lângă eroi extraordinari, câteva personaje negative memorabile, începând cu Loki, continuând cu Kilmonger și încheind, bineînțeles cu Thanos, dar cert este că, în cele mai multe cazuri, băieții răi au lăsat mult de dorit. Nu este cazul însă în Captain Marvel unde Talos, liderul rasei de Skrulli aduce o nouă dimensiune noțiunii de “villain”, iar integrarea lui este unul din elementele care leagă filmul extrem de bine. El nu doar că este carismatic și contribuie la umorul filmului, dar aduce și o latură emoțională binevenită care o face pe Carol să gestioneze situația așa cum alți eroi care o precedă încă nu au apucat.

Captain Marvel combină multe elemente care s-ar fi putut împiedica ușor unul de celălalt: este un flashback prelungit presărat cu nenumărate alte flashback-uri, este povestea unei eroine care nu-și ține minte trecutul și încearcă să-și aducă aminte, este un film buddy-cop/roadtrip care se transformă într-o luptă interspațială. Se poate spune că începe puțin defectuos, dar produsul final este unul foarte bine pus la punct, cu elemente cunoscute ale MCU-ului integrate atât cât trebuie ca filmul să nu-și piardă propria identitate. Captain Marvel este până la urmă o poveste despre “origini” și partea bună e că nu e o origine care să respecte o formulă prestabilită. Carol este un personaj mult mai carismatic și funny decât ne-au dat trailerele de înțeles, iar du-te/vino-urile ei cu Nick Fury vor face cu siguranță multă lume să-și dorească să revadă duo-ul lor reunit în viitor.

captain-marvel-brie-larson-marvel-movie-trailer-e1547005918901

La final, Captain Marvel este o adiție binevenită într-un univers deja familiar pentru toată lumea. E clar că ea ar fi trebuit adusă în mijlocul acțiunii mai devreme, dar mai bine mai târziu decât și mai târziu, nu? Filmul are, cu păcatele lui expoziționale și, îndrăznesc să zic, irosirea lui Jude Law, un blend reușit de acțiune, emoție și umor. Nu este cel mai bun film Marvel, dar nici nu merită valul de ură cu care este primit zilele astea pe social media. Până la urmă, Captain Marvel este un film care să inspire fete tinere și să ofere divertisment pentru un public larg, lucruri pe care le face. Cu Carol Danvers ne vom revedea în curând în Avengers Endgame, unde se va alătura Răzbunătorilor în lupta contra lui Thanos, dar fără îndoială o vom mai vedea și în propriile ei filme solo, unde cei de la Marvel ar face bine să o readucă pe Goose, pisica ei neconvențională, care a fost una dintre cele mai amuzante părți ale filmului.

SCOR: