Mamă, mamă! La doar un an de zile de când Thanos a pocnit din degete și a ras jumătate din populația universului, un nou film Marvel sosește în cinema-uri să lase lumea din nou într-o stare de uimire. Anul trecut, Infinity War a doborât toate recordurile posibile de încasări și a oferit și un comicbook movie unic față de ce eram obișnuiți, dar acum, Marvel Studios propun cea mai mare provocare posibilă pentru fanii lor: trei ore fără să folosească toaleta! N-am mai intrat așa de deshidratat la un film niciodată! Aa! Și o nouă poveste care să-și depășească “infinitul” predecesor!

Avengers Endgame e mult film! Foarte mult film! Predecesorul lui, Infinity War, a fost și el destul de lung, dar a fost un film încărcat cu acțiune, iar acolo timpul a trecut parcă mult mai ușor, în schimb, Endgame e cu totul altceva, dacă vrei cu adevărat să te b! Nu lipsit de acțiunea cu care filmele Marvel ne-au obișnuit, această ultimă adunare a celor șase membri originali ai Răzbunătorilor a fost mai degrabă un extrem de bogat capitol final, închegat cu semințele inevitabile ale unui nou început. Endgame nu este un film tipic de acțiune în trei acte, ci mai degrabă o scrisoare de dragoste adresată unui univers construit pe parcursul a 11 ani și 22 de filme. Uneori ar părea că Marvel se bat singuri pe umeri, dar multă lume apreciază aceste filme, iar faptul că legăturile dintre serii sunt în sfârșit mai accentuate, se poate spune că Endgame închide frumos un cerc al cărei linie e trasată de mai bine de un deceniu.

Fiind un review în care nu vreau să intru deloc în detalii, pentru că Endgame trebuie văzut cu minimul de informații, sunt foarte puține de spus. Al patrulea film Avengers este un film plin de lucruri interseante, majoritatea cu puterea de a surprinde și fanii cei mai cunoscători, iar direcția lui nu este deloc una tipică. Filmul este de-a dreptul masiv, iar pentru prima dată în istoria francizei, este necesar să fi văzut toate filmele în prealabil ca să-ți maximizezi experiența. Sigur, se poate vedea de către oricine, iar expozițiunea ținută la cote minime ar ajuta mergătorul de rând la cinema să prindă majoritatea narațiunii, dar o cunoștință vastă a celor 21 de filme de până acum va scoate cel mai mult din Endgame.

Toți membrii originali Avengers au ocazia să strălucească aici și, să nu uităm, Thanos este încă o prezență importantă. Toată lumea își face bine treaba, iar miza nu este niciodată scăpată din vizor. Răzbunătorii sunt mai montați decât niciodată, iar acel “cu orice preț” din toate materialele promoționale răsună de-a lungul filmului.

Avengers Endgame pur și simplu trebuie văzut! Dacă ești fan înfocat al acestor filme sau doar unul casual, cu siguranță vei primi mult pentru prețul unui bilet la cinema. După trei ore de stat pe scaun deshidratat, singurul meu gând este că abia aștept să văd din nou filmul ăsta, relaxat fiind că deja știu ce se va întâmpla.

Endgame este cel mai așteptat film din ultimii ani și este încoronarea unui deceniu extraordinar, în care cei de la Marvel au adus la viață nenumărate personaje memorabile. Unora la aparține viitorul, iar altora trecutul, dar prezentul e al nostru, cei care avem ocazia să fim contemporani cu astfel de filme și universuri extrem de dificil de crezut că pot fi realizate.

Alte cuvinte nici nu prea își au rostul în ce privește un review: Avengers Endgame e foarte bun și trebuie văzut, iar cronica asta scurtă înseamnă un spoiler review extrem de lung în zilele următoare și, cel mai probabil, mai multe articole legate de tot ce s-a întâmplat în Endgame. Până atunci, tot respectul pentru munca regizorilor Joe și Anthony Russo pentru ce au realizat aici, dar și pentru celelate trei filme Marvel pe care le-au regizat. Endgame conclude perfect seria lor începută cu Captain America – The Winter Soldier și primesc un binemeritat:

Alte review-uri pentru filme Marvel:

Doctor Strange

Guardians of the Galaxy – Volume 2