Film

Sonic – Prea Rapid, Prea Pufos | Review

Viteză, pufoșenii și Jim Carrey...

Lumea gaming-ului a evoluat extrem de mult în ultimii ani, ca să nu mai vorbim de ultimele decenii. Acum există un titlu pentru absolut orice gust, de la shootere, jocuri de strategie, role-playing sau simulatoare cu capre, zi-i pe nume, îl poți juca. Domeniul a evoluat și nu dă semne că ar încetini, iar totul a început de la joculețe mult mai simple. Nu aș merge înapoi chiar până la celebrul și inovativul Pong, dar putem spune că lumea a început să o ia cu adevărat razna când au început să alerge de la stânga la dreapta cu un anume instalator în salopetă roșie.

Mario a fost cu adevărat prima mascotă din lumea jocurilor video, una care încă e “ambasadorul” celor de la Nintendo, iar popularitatea acestuia nu avea cum să nu încurajeze crearea unui rival pe măsură. Dornici să devină competitivi pe piața consolelor, japonezii de la SEGA și-au creat propriul erou: Sonic the Hedgehog, ariciul antropomorf de culoare albastră, cel care avea să devină unul dintre cel mai populare personaje din epoca 16-bit de la începutul anilor ’90.

Dăm ceasul câteva decenii și anul este 2019 (…și ce an bun a fost în comparație cu ce se întâmplă acum!). Primul trailer pentru un film Sonic cu buget mare apare online și reamintește oamenilor cât de mulți fani are mascota celor de la SEGA. Mai nimic în neregulă cu trailer-ul, până să vedem design-ul ariciului titular. Lunguieț, ușor tern și cu dantura mult prea umană, Sonic nu este deloc pe placul celor care au crescut cu el, iar furia exprimată de aceștia creează și un precedent nemaivăzut în lumea filmului. Întreaga echipă de producție își toarnă cenușă în cap, își cer scuze public și amână filmul pentru a remedia designul eroului principal.

Întâmplător sau nu, Sonic the Hedgehog se lansează în luna februarie a anului 2020, cu suficient timp înainte de închiderea cinema-urilor pentru a aduna încasările necesare prin care să devină cel mai profitabil film bazat pe un joc video din toate timpurile. Răspunsul publicului este în general unul pozitiv și, nu în ultimul rând, Sonic este adus la viață în mod impecabil, cu un design infinit mai bun, care să-i aducă mulți fani noi în rândul celor mici și câțiva noi în rândul celor mari. În alte cuvinte, echipa de producție a făcut un pariu și a câștigat. Sonic este un succes!

Sonic the Hedgehog este un film care nu se complică prea mult. Acesta are un runtime un pic peste 90 de minute, iar personajul principal jucat de Ben Schwartz (House of Lies) narează publicului în anumite momente pentru a menține ritmul filmului cât mai focusat. E o tehnică simplă și care cu siguranță e în avantajul filmului aici.

Sonic trăiește din umbră într-un mic orășel în care nu se întâmplă mai nimic, motiv pentru care Tom, un polițist cu ambiții mari, se simte cam plafonat. Cei doi inevitabil se întâlnesc și de acolo: roadtrip, baby! James Marsden (seria X-Men, Westworld) este partenerul de drum al lui Sonic. Actorul cunoscut pentru rolurile lui de “băiat bun” se adaptează perfect la umorul și premiza ridicolă ale filmului, dar cel mai important, tipul ăsta chiar știe să joace extrem de bine alături de un personaj care nu este lângă el.

Călătoria celor doi este în mare parte una absurdă: un personaj animat care aleargă cu viteza sunetului își face de lucru în lumea reală, iar oamenii din jur îl acceptă relativ ușor, așa că de ce să nu fie duse lucrurile chiar și mai spre ridicol? Intră în scenă inegalabilul Jim Carrey! Dacă decizia creatorilor de a amâna filmul pentru a regândi designul lui Sonic a fost una extrem de binevenită, alegerea veteranului actor de comedie pentru rolul negativ a fost cel puțin, dacă nu și mai, inspirată.

Jim Carrey este fără îndoială unul dintre ultimii comici autentici. Niciun alt actor de aproape 60 și ceva de ani nu ar putea să se maimuțăreasă în așa hal și să mai fie luat vreodată în serios. Carrey are stilul lui inconfundabil, cu voce, manierisme și body language atent croite pentru a scoate maximul dintr-o glumă. Fie că zice un one-liner, are un monolog sau pur și simplu reacționează, omul e o adevărată plăcere de vizionat, personajul lui – Dr. Robotnik – aducând a interpretări clasice ale actorului, ca Ace Ventura sau Masca. Sonic the Hedgehog ne oferă după multă vreme un Jim Carrey dezlănțuit și e vizibil că se simte foarte bine în pielea lui Robotnik, iar filmul acesta, pe cât de simpatic e Sonic, n-ar fi fost la fel fără el.

Per total, acesta e un film de familie neașteptat de plăcut, foarte amuzant și cu un personaj animat introdus fără cusur în lumea noastră de zi cu zi. Se zice despre filmele The Incredibles că sunt adevăratele pelicule Fantastic 4 ale zilelor noastre. În cazul ăsta, Sonic e fără dubii filmul The Flash pe care l-am așteptat, cel puțin până în acest moment. Din valul de filme care au apărut brusc pe Home Video după închiderea cinematografelor, habar n-am cum m-am decis să mă uit fix la Sonic, dar n-am niciun regret. Cel mai probabil voi fi prezent în cinema pentru inevitabila continuare.